آفتاب
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

سران طوایف و ریش‌سفیدان، مرزبانان واقعی هستند

سران طوایف و ریش‌سفیدان، مرزبانان واقعی هستند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان از سران طوایف، ریش سفیدان و معتمدین به عنوان مرزبانان واقعی منطقه نام برد، و گفت: نظام اسلامی به این اصل باور دارد که امنیت باید بومی شود و سران طوایف و معتمدین بهترین گزینه برای برقراری امنیت هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گردهمایی سالانه سران و ریش‌سفیدان طوایف سیستان و بلوچستان در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این استان، افزود: هوشمندی، آگاهی و بصیرت مردم شیعه و سنی استان بخصوص علما، معتمدان و سران طوایف در این منطقه به گونه‌ای است که تمام معادلات دشمنان را در گسستن وحدت و انسجام بین مردم بر هم زده است.

سلیمانی گفت: تعامل بین مسئولان دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و مردم خصوصاً علما، معتمدان و ریش‌سفیدان باعث رشد و شکوفایی منطقه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهارکرد: نزاع‌های طایفه‌ای یکی از بزرگترین مشکلات استان است که به ناامنی‌ها دامن می‌زند.

وی از علما به عنوان چراغ هدایت جامعه نام برد و افزود: تحریک مذاهب اسلامی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان ضربه به اسلام و حرکت برای منافع آمریکا و صهیونیزم است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: سران، بزرگان و معتمدان طوایف نقش بسیار مهمی در برقراری صلح و دوستی میان مردم منطقه بویژه حل اختلافات و درگیری‌های قومی و طایفه‌ای دارند.

وی تصریح‌کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای توبه و طلب مغفرت و بخشش است، از فرصت ماه مبارک رمضان برای صلح و آشتی طوایف باید استفاده شود.

انتهای پیام

کد N880492

وبگردی