آفتاب

خشم حماس از بازداشت چند از اعضایش در کرانه باختری

خشم حماس از بازداشت چند از اعضایش در کرانه باختری

نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین طی چند روز اخیر با بازداشت چندین تن از اعضای حماس در کرانه باختری و بر هم زدن تحصن خانواده‌های آنان خشم مردم و مقاومت را بر انگیخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، منابعی در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کردند، دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان در شهر اریحا، شاکر عمارنه (55ساله) یکی از رهبران حماس را به همراه دو تن دیگر از اعضای این جنبش بازداشت کرد.

منابع مذکور افزودند یک گروه از نیروهای نقاب دار و مسلح دستگاه امنیتی به همراه سگ‌های پلیس، سربازان و نیروهای بازرسی به خانه آل صوی نزال و منزل پسر بزرگشان یورش برده و همه جا را بازرسی کردند.

این منابع ادامه دادند، نیروهای مذکور پس از بازرسی هر دو خانه، ابراهیم عبدالرحیم صوی، عضو حماس و اربکان محمد طبسیه، یکی از اعضای خانوتده وی را بازداشت کردند.

حماس در توییتر این اقدام دستگاه امنیتی را تجاوز آشکار و عبور از تمامی خطوط قرمز دانست و اعلام کرد: حکومت خودگردان فلسطین طی چند روز گذشته بیش از 170 تن از رهبران و فعالان جنبش حماس را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

این جنبش در ادامه دستگاه امنیتی را به ضرب و شتم ده‌ها شهروند و خانواده‌های افراد بازداشت شده متهم کرده که روز یکشنبه در شهر رام الله تحصنی اعتراض آمیز برپا کرده بودند.

حماس در ادامه تاکید کرد: نیروهای وابسته به دستگاه امنیتی با لباس نظامی و لباس شخصی به سمت تحصن کنندگان حمله کرده و مانع از ادامه این تحصن شدند.

عدنان الضمیری، سخنگوی دستگاه امنیتی رام الله پیش از این در گفت‌وگویی مطبوعاتی با رد بازداشت افراد به دلایل سیاسی تاکید کرده بود که همه افراد بازداشت شده تحت نظر دستگاه قضایی هستند.

انتهای پیام

کد N880448

وبگردی