آفتاب

روسیه دفاع هوایی شمالگان را تقویت می‌کند

روسیه دفاع هوایی شمالگان را تقویت می‌کند

فرمانده ارشد نیروی هوایی روسیه گفت، نیروهای دفاع هوایی روسیه سخت تلاش می‌کنند تا با استقرار یک ایستگاه رادار کاملا اتوماتیک و سیستم‌های دفاع هوایی دیگر، به تقویت دفاع هوایی در منطقه شمالگان بپردازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال سرگئی باباکف، فرمانده ارشد نیروی هوایی روسیه گفت: ما به دنبال استقرار این سیستم‌ها و کنترل محدوده پروازی و سیستم‌های فعال دفاع موشکی برای ارتقای سطح دفاع هوایی شمالگان هستیم.

روسیه در چند سال گذشته به صورت فعالانه به تقویت قلمروهای شمالی، استخراج گاز و اکتشاف نفت و کند و کاو در خط دریای شمال پرداخته تا به این وسیله جایگزینی برای ارتباط میان اروپا و آسیا بیابد.

ارتش روسیه نیز در این بین بخشی از اقدامات مهم و اساسی را انجام داده است؛ در منطقه شمالگان روسیه سیستم‌های توپخانه‌ای و دفاع هوایی مستقر کرده است و وزارت دفاع این کشور حتی تصمیم دارد تا یک هواپیمای رهگیر 31- MiG را برای حفاظت از ناوهای روسی در منطقه مسیر دریای شمالی مستقر کند.

معاون رئیس نیروی دفاع هوایی روسیه در آوریل سال‌جاری میلادی گفته بود: ما پیشتر سیستم‌های «پانسیر» را در شمالگان مستقر کرده‌ایم. استقرار 31-MiG نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

کد N880397

وبگردی