آفتاب

پاسخ فرودگاه امام به چند سئوال: چرا رستوران و فروشگاه ها گرانفروشی می کنند و پارکینگ ها پر است؟

پاسخ فرودگاه امام به چند سئوال: چرا رستوران و فروشگاه ها گرانفروشی می کنند و پارکینگ ها پر است؟

مسئولان فرودگاه امام خمینی که به عنوان اصلی ترین دروازه پروازهای بین المللی کشور در نظر گرفته می شود درباره مشکلات مسافران این فرودگاه، پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند و نوشته اند خدمات عمومی در فرودگاه امام خمینی کیفیت لازم را ندارد.

یکی از مخاطبان درباره حمل و نقل در این فرودگاه سخن گفته و نوشته: متروى فرودگاه امام بالاخره كى قراره راه بيفته؟ الان تنها وسيله رفت و آمد تاكسى با هزينه سرسام آور!
مخاطب دیگری نیز در این باره نوشته: ای کاش برای یک بار هم که شده جناب آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی به اتفاق مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان مسافر عادی نه در مقام وزارت و ریاست از فرودگاه امام خمینی که دروازه ورود به جمهوری اسلامی ایران است بازدید نموده و از نزدیک وضعیت نابسامان و نواقص این فرودگاه را مشاهده نمایند. از جت وی‌های معیوب و بلا استفاده گرفته تا سرویس‌های بهداشتی کثیف و صف‌های طویل گذرنامه و آسانسور و نیز تاکسی‌های با نرخ های دلبخواه و پارکینگ‌ همیشه تکمیل و... البته تنها بخش اینجا که با سایر فرودگاه‌های جهان همخوانی دارد نرخ های گزاف واحد‌های رستورانی و فروشگاهی‌ است.
یکی از مخاطبان نیز این کامنت را گذاشته: ما کارگران فرودگاه واحد جمع آوری چرخ دستی هستیم قانون کار در مورد کارگران اعمال نمیشود پیمانکار این واحد با کارگران هیچگونه قراردادی ندارد حق بیمه ما را ناقص واریز میکنند حقوق ما را با تاخیر و ناقص پرداخت میکنند چندین بار به وزارت کار و رفاه مراجعه کردیم ولی نتیجه ایی نگرفتیم


پاسخ های فرودگاه امام خمینی به مشکلات مردم
مشکلات مطرح شده را با کاشانی مدیر روابط عمومی فرودگاه امام در میان گذاشتیم. او در این باره پاسخ داد: درباره سئوالات و مشکلاتی که مخاطبان شما نوشته اند از آقای مهندس نادر افشار معاون تسهیلات فرودگاهی، سئوال کردم و پاسخهای مرتبط با سئوالات مطروحه را گرفتیم که به این شرح است:


بلااستفاده بودن جت وی های فرودگاه
این موضوع را شدیدا رد می کنیم. علت نیز این است که جت وی برای کشور و فرودگاه درآمدزا و دارای هویت فنی است، لذا حداکثر استفاده و بهره برداری را آن می کنیم. به خصوص با ایرلاینهای خارجی قرارداد داریم تا برای رفاه مسافران از این وسیله استفاده کنند. کسی که نوشته این جت وی ها فعال نیست، شاید به دو دلیل این دوست موضوع را بیان کرده: شاید در زمان حضور ایشان، جت وی مشکل فنی داشته و برای رفع مشکل، قطع شده. یا ایرلاین داخلی که ایشان مسافر بوده، درخواست جت وی نکرده که این تسهیلات را به مسافران آن پرواز بدهیم چون استفاده از آن بستگی به درخواست ایرلاین دارد. لازم به ذکر است تمام خطوط بین المللی باید جت وی را استفاده کنند.

خراب بودن سرویسهای بهداشتی
در ساعات پیک تردد مسافران شاید به خاطرتناوب استفاده از سرویسها، به ظاهر کثیف بیایند. آقای افشار گفت بارها بررسی و نظارت مستمر داشتند تا سرویس ها از نظافت لازم برخوردار باشد.

عدم نظارت بر نرخ گذاری خدمات و کالاها
به صورت مستمر از واحد اصناف استان و تعزیرات حکومتی اینجا حضور پیدا می کنند و نرخها و کیفیت کالا و خدمات را بازدید و بررسی می کنند.مانند همه صنوف، قیمت گذاری اجناس را ما انجام نمی دهیم. ما محلی را برای حضور این مشاغل اختصاص می دهیم. اما قیمت گذاری را باید صرفه و صلاح متولی و مستاجر و بهره بردار و همچنین اصناف انجام می دهند و به صورت مستمر تعزیرات حکومتی و نهاد بازرسی اصناف این مسایل را بررسی می کنند.

صف طولانی گذرنامه و آسانسور
در برخی ساعات اوج و پیک تردد مسافران، دچار این مشکلات می شویم. با پلیس مهاجرت و گذرنامه همکاری کرده ایم تا با حداکثر نفرات نیروی انسانی انجام وظیفه می کنند. باز هم با توجه به زمانهای مختلف که پیک مسافری داشته باشیم و مشکلاتی که از لحاظ قنی ممکن است در برخی از اوقات، آسانسور درگیر باشد، آسانسورها و پلیس گذرنامه دارای صف طولانی می شود که باعث اذیت شدن مسافران می شود. اما این که بگوییم این سف در تمام ساعت وجود داشته باشد اینطوری نیست. در برخی ساعات با توجه به تکمیل ظرفیت، ممکن است آسانسور خراب شود و در قسمت گذرنامه نیز با وجود حضور حداکثر نیروی انتظامی، کارها پیش می رود.

تکمیل بودن همیشگی ظرفیت پارکینگ
با توجه به قیمت پایین استفاده از پارکینگ و به خصوص در پارکینگ یک که مسقف است، مسافران از حداکثر ظرفیت پارکینگها را استفاده می کندو همیشه ظرفیت تکمیل است و مجبوریم مسافران را به پارکینگ 3 و 2 هدایت کنیم. علت تکمیل ظرفیت نیز هزینه پایین استفاده است. مثلا مسافر بخواهد از منزل به فرودگاه بیاید باید حدود 50-60 هزار تومان هزینه کند و برای برگشت نیز همین رقم را باید بپردازد. اگر با ماشین شخصی خود به فرودگاه بیاید، یقینا کمتر از این میزان، هزینه او برآورد می شود. برای همین مردم بیشتر از توقف خودروی شخصی خود در پارکینگ استقبال می کنند.

بی حساب و کتاب بودن نرخ کرایه های تاکسی
با توجه به تصویب نرخ قانونی، هر تاکسی به هر دلیلی از نرخنامه مصوب که در سایت فرودگاه، ورودی تاکسیرانی و ورودی فرودگاه نصب است، کرایه بالاتری گرفتند، مردم می توانند شماره یا کد آن تاکسی را به مدیریت فرودگاه اعلام کنند تا برخورد شدید با راننده متخلف صورت گیرد.


مشکلات کارگران
ما با نظارتی که به دوستان پیمانکار مربوطه داریم، اذعان می کنیم تمام حقوق مرتبط با کارگران شامل حقوق و دستمزد و بیمه و ... به صورت منظم پرداخت می شود. باز هم با توجه به اینکه نهاد نظارتی قانونی در این مسایل، اداره کار و امور اجتماعی است، هر کدام از کارگران مشکلاتی را می بینند و شکایت می کنند، می توانند از مبادی مرتبط قانونی این اقدام را انجام دهند. ولی به صورت مستند از طریق معاونت تسهیلات فرودگاهی، نظارت بر عملکرد پیمانکاران این بخش را داشتیم و خواهیم داشت.

 

17231

 

کد N880369

وبگردی