آفتاب

آمریکا و لیتوانی یادداشت همکاری در زمینه نظامی امضا کردند

آمریکا و لیتوانی یادداشت همکاری در زمینه نظامی امضا کردند

آمریکا و لیتوانی در زمینه همکاری استراتژیک نیروهای زمینی خود تا سال ۲۰۱۷ ، یادداشت همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع لیتوانی اعلام کرد طبق یادداشت همکاری امضا شده، نیروهای نظامی آمریکا و لیتوانی در راستای تکمیل عملیات «اراده آتلانتیک» که آمریکا در کشورهای اروپای شرقی انجام می دهد، حدود ۱۵ رزمایش مشترک انجام می دهند.

طبق اعلام وزارت دفاع لیتوانی مبنای یادداشت تفاهم، شراکت با آمریکا در زمینه مقابله با بحران های بین المللی و تضمین اقدامات پیشگیرانه برای ممانعت از وقوع درگیری ها در اروپاست.

وزارت دفاع لیتوانی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: کاربرد این یادداشت تفاهم تقویت تعهدات متقابل میان دو کشور در زمینه امنیت جمعی و توسعه توانایی های مورد نظر برای اجرای این تعهدات است، همچنین رزمایش های مشترک میان طرفین باعث بهبود آمادگی طرفین برای مشارکت در عملیات بین المللی تحت رهبری آمریکا و ناتو می شود.

گفتنی است با شروع بحران اوکراین، پیمان ناتو حضور نظامی خود را در منطقه بالتیک تقویت کرده است، در همین راستا در آوریل سال گذشته حدود ۶۰۰ نفر از نیروی زمینی آمریکا در چارچوب عملیات اراده آتلانتیک وارد این منطقه شدند تا در رزمایش های مشترک در پایگاه های مختلف شرکت کنند.

کد N880297

وبگردی