آفتاب

معرفی نفرات برتر سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

معرفی نفرات برتر سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت

مراسم قرعه‌کشی انتخاب نفرات برتر سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مراسم قرعه‌کشی انتخاب نفرات برتر سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی در این مراسم با بیان این‌که «این آزمون از سال‌های گذشته در معاونت قرآن و عترت برگزار می‌شود» اظهار کرد: ویژگی این دوره که آن را از سایر دوره‌ها متمایز می‌کند این بود که بخشی از برگزاری این آزمون را به بخش خصوصی واگذار کردیم و اولین دوره‌ای بود که مبلغی را به عنوان حق شرکت در آزمون از شرکت کنندگان دریافت می‌کردیم.

وی تصریح کرد: من از تمامی دوستان و موسسات مردمی که در برگزاری این آزمون به ما کمک کردند تشکر می‌کنم ما برای بهتر شدن این مسابقات به هر استان یک شخص ناظر فرستادیم و امروز هم شاهد معرفی برترین‌ها هستیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان جامعه قرآنی کشور اوقات پرکاری را سپری کردند و خوشبختانه امسال علاوه بر این که نمایشگاه قرآن در تهران برگزار شد در سایر استان‌ها هم شاهد برپایی این نمایشگاه بودیم و گزارش‌های خوبی از سطح کشور به ما رسیده است که ما امیدواریم بتوانیم از این شور و هیجان استفاده کرده و برنامه‌ها را ارتقاء دهیم.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین پروانه معاون آموزشی و پژوهشی معاونت قرآن و عترت اظهار کرد:‌ سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه برگزار شد و تعداد شرکت کنندگان در این آزمون 23 درصد مردان بودند و 77درصد بانوان. درصد شرکت کنندگان به تفکیک گروه سنی زیر 15 سال، 13 درصد و 87 درصد شرکت کنندگان بالای 15 سال بودند.

وی ادامه داد: داوطلبان این آزمون در دو بخش شرکت کردند که یک بخش آنها افرادی بودند که در موسسات قرآنی شرکت می‌کردند و پس از آن در آزمون حضور یافتند که حدود 92 درصد بودند و 8 درصد از داوطلبان این آزمون هم به صورت آزاد شرکت کردند. 972 موسسه قرآنی در کل در این آزمون شرکت کردند.

معاون آموزشی و پژوهشی قرآن و عترت یادآور شد: درصد شرکت کنندگان به تفکیک مدرک تحصیلی به این صورت بود که زیر دیپلم 34 درصد، دیپلم 25 درصد، فوق دیپلم 9 درصد، لیسانس 27 درصد، فوق‌لیسانس و بالاتر 3 درصد و حوزوی 2 درصد بوده است.

پروانه گفت: در این دوره از مسابقات در رشته حفظ قرآن 51 درصد شرکت کننده حضور داشت که در رشته‌های ترجمه و مفاهیم 43 درصد، تدبر 3 درصد، و مفاهیم نهج‌البلاغه 3 درصد شرکت کردند.

وی ادامه داد: به نفرات برتر در این آزمون هدایایی تعلق می‌گیرد که از جمله این هدایا برای نفرات اول هر رشته و نفرات اول حفظ کل یک میلیون تومان وجه نقد و فیش حج عمره است و به نفرات برتر هر رشته 500 هزار تومان کمک هزینه عتبات عالیات داده می‌شود که شامل 60 نفر هستند. همچنین به 140 نفر از شرکت کنندگان 200 هزار تومان کمک هزینه‌ی مشهد مقدس پرداخت می‌شود و به 60 نفر هم کارت هدیه یکصد هزار تومانی تعلق می‌گیرد.

معاون آموزشی و پژوهشی قرآن و عترت تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های معاونت قرآن و عترت طرح ملی تلاوت قرآن کریم است که این طرح ویژه نوجوانان 8 تا 14 سال است و علاقمندان می‌توانند به سایت تلاوت مراجعه کنند و حسن ربیعیان هم ناظر این طرح ملی تلاوت است. ما برای حمایت از این طرح حدد 15 هزار میلیارد ریال پول به هر موسسه‌ای داده‌ایم که بیشتر اعتبار این طرح را استان‌های تهران اصفهان، یزد، کرمان، و خراسان رضوی دریافت کرده‌اند.

در ادامه این مراسم قرعه کشی سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت انجام و نفرات برتر معرفی شدند.

رشته‌ ترجمه و مفاهیم: نرگس مولایی، ربابه فقیه، هرمز خراسانی، طیبه سادات هاشمی، لیلی پیرولاهیجان، مهناز بشارتی

رشته‌ مفاهیم نهج‌البلاغه: حنانه زینبی

رشته تدبر در قرآن: محمدرضا سوادکوهی

حفظ جزء اول: زینب رضایی

حفظ 30 جزء: امید ابرازه

حفظ موضوعی: فریبا غنی‌لو

حفظ 3 جزء: سپیده رخسانا

حفظ 5 جزء: الهه عباسپور

حفظ 10 جزء: مطهره پورمداح

حفظ 15 جزء: بتول انصاری

حفظ 20 جزء: محمد امین نجفی

حفظ کل: کوروش نراقی‌پور، حسین صالحی و مجید باقری معرفی شدند.

انتهای پیام

کد N880017

وبگردی