آفتاب
سخنگوی کمیسیون حقوقی:

دستگاه قضایی نباید سیاست‌زده شود

دستگاه قضایی نباید سیاست‌زده شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است: حفظ استقلال قوه قضاییه ضامن سلامت دستگاه حاکمیتی است.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، ضمن بیان این مطلب گفت:‌ قوه قضاییه در هر کشور مظهر اقتدار و موجب سلامتی آن کشور است، بر طبق گفته مقام معظم رهبری قوه قضاییه نبض دستگاه حاکمیت می‌باشد.

وی ادامه داد: همانطور که اگر نبض بدن درست کار کند بدن از سلامتی برخوردار است ، اگر دستگاه قضا هم درست کار کند می‌بینیم که آن نظام در مسیر درستی حرکت می‌کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه حفظ استقلال قوه قضاییه ضرورتی انکار ناپذیر است که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: حفظ این استقلال ضامن سلامت دستگاه حاکمیتی است و با این استقلال است که اصل بی طرفی در رسیدگی به پرونده ها و عدم تاثیرپذیری از اشخاص ، جناح ها ، گروه‌ها و احزاب رعایت می‌شود.

اسفنانی خاطرنشان کرد: هرچه گرایش قوه قضاییه کمتر باشد می‌تواند مقتدرتر و بدون تصمیم گیری های مصلحتی برخورد کند و می‌تواند به آنچه حقیقت عدالت و عدالت خواهی است برسد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان گفت:‌ بنابراین استقلال قوه قضاییه به این معنا است که این قوه هیچ وابستگی جناحی، گروهی و حزبی نداشته باشد. همچنین باید در نظر گرفت که سیاست زدگی در قوه قضاییه آفت بسیار بزرگی است که اقتدار آن را خدشه دار می‌کند.

انتهای پیام

کد N879852

وبگردی