آفتاب
با اشاره به تاکید رهبری بر پرهیزی از سیاست‌زدگی دانشگاهها؛

قائم مقام دانشگاه خواجه‌نصیر: نباید دانشجویان تحت تاثیر حزب یا تفکر خاصی باشند

قائم مقام دانشگاه خواجه‌نصیر: نباید دانشجویان تحت تاثیر حزب یا تفکر خاصی باشند

قائم مقام رییس دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر با اشاره به فرمایشات شب گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه دانشگاهی بااشاره تاکیدات ایشان به توسعه علمی و پرهیز از سیاست‌زدگی دانشجویان، اظهار کرد: مباحث علمی باید جزو اولویت‌های دانشگاه‌ها باشد و این به منزله این نیست که سیاست از دانشگاه بیرون برود.

دکتر مسعود ضیاءبشرحق در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه نباید در فضای دانشگاه سیاسی کاری صورت بگیرد گفت: اساتید و دانشجویان باید با مسائل سیاسی آشنایی داشته باشند اما سیاست‌زده نشوند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مورد علم هم تاکید کردند که اولویت دانشگاه‌ها مسائل علمی است و من فکر می‌کنم همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر همه راهکارهای مختلف را در راستای توسعه روند علمی به کار می‌گیریم.

قائم مقام رییس دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان در سن بسیار پرشوری قرار دارند، افزود: دانشجو را باید با کل انتخابات درگیر کنیم تا به صورت فعال در انتخابات شرکت کند، اما نباید دانشجویان تحت تاثیر حزب یا تفکر خاصی باشند بلکه باید عقاید خود را بروز دهند. دانشگاه باید با برگزاری مراسم‌ها، همایش‌های مختلف و... از اینکه دانشجو از بیرون هدایت شود، جلوگیری کند.

ضیاءبشرحق در پایان تاکید کرد: باید دانشجویان را بدون ترویج خط فکری خاص یا حزب خاصی با مسائل روز آشنا سازیم.

انتهای پیام

کد N879840

وبگردی