آفتاب

تسلیحات چین برای کمک به ارتش لبنان ارسال شد

تسلیحات چین برای کمک به ارتش لبنان ارسال شد

روزنامه دیلی استار لبنان گزارش داد، در تازه‌ترین سری ارسال تسلیحات بین‌المللی به لبنان برای کمک به این کشور در مبازه با شبه نظامیان در مرزهای شرقی با سوریه، ارتش لبنان محموله‌ای از تسلیحات چین را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی استار، ارتش لبنان در بیانیه خود به نوع این سلاح‌ها و مهمات یا تعداد تسلیحاتی که در این محموله وجود داشتند و ظهر جمعه به بندر بیروت رسیدند، اشاره‌ای نکرد. لبنان با کمک مالی عربستان سعودی به ارزش چهار میلیارد دلار اخیرا تسلیحاتی را از فرانسه، آمریکا، ایتالیا و برزیل خریداری کرده است.

ارتش لبنان ماه‌هاست که مواضع شبه نظامیان را در مرز شمال شرقی این کشور، جایی که تروریست‌های داعش و جبهه النصره در آنجا فعالیت دارند، هدف گرفته است. این شبه نظامیان از بهار سال 2014 میلادی هنگامی که توسط نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه از "قلمون" بیرون رانده شدند، در کوهستان‌های اطراف "عرسال" مستقر شده‌اند.

حزب‌الله و ارتش سوریه روز جمعه در سومین روز از حملات به مواضع شبه نظامیان در داخل "زبدانی" در جنوب قلمون حمله کردند تا این شهر استراتژیک در سوریه را تصرف کنند.

انتهای پیام

کد N879454

وبگردی