آفتاب

پخش اعلامیه‌های "آزادی" از آسمان موصل/ فرار گروهی رهبران داعش از اطراف پالایشگاه بیجی

پخش اعلامیه‌های "آزادی" از آسمان موصل/ فرار گروهی رهبران داعش از اطراف پالایشگاه بیجی

همزمان با فرار گروهی رهبران بخش‌های اداری داعش از اطراف پالایشگاه بیجی و هلاکت 40 داعشی به دست گردان‌های حزب‌الله عراق در تکریت، منابع عراقی از انتشار اعلامیه‌هایی در موصل درخصوص آزادسازی قریب الوقوع این شهر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کردند که در ادامه پیروز‌ی‌های نیروهای عراقی، جمعی از رهبران بخش‌های اداری گروه تروریستی داعش از اطراف پالایشگاه بیجی فرار کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که این گردان‌ها دست به عملیاتی علیه داعش در منطقه «الاسحاقی» در 80 کیلومتری جنوب تکریت زدند که به کشته شدن بیش از 40 داعشی و منهدم شدن شش خودروی زرهی متعلق به داعش شد.

توزیع اعلامیه‌هایی درباره آزادی قریب الوقوع موصل

در همین حال هواپیماهای عراقی به تازگی اعلامیه‌هایی را در میان ساکنان شهر موصل پخش کردند که در آن ضمن بشارت به آزادی و خلاصی قریب الوقوع از داعش آمده است که تروریست‌های داعش به زودی از این شهر رانده شده و اوضاع آرام خواهد شد برای همین باید ساکنان در بازپس‌گیری شهر با نیروهای عراقی همکاری کنند.

با وجود اینکه نیروهای عراقی از مدت‌ها پیش عملیاتی را برای آزادسازی الانبار آغاز کرده است اما هنوز به هیچ پیشروی دست نیافته‌اند.

در اعلامیه‌های وزارت دفاع عراق آمده است که یک پایگاه رادیویی جدید جزئیات روند بازپس‌گیری شهر را منتشر خواهد کرد.

پیشمرگ‌ها 95 درصد اراضی کردنشین را از داعش پس گرفته‌اند

از سوی دیگر جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که پیشمرگ‌ها 95 درصد از اراضی کردستان را از تروریست‌ها پس گرفته‌اند و تنها سه درصد از این اراضی در دست داعشی‌هاست.

وی گفت: آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل نیاز به آمادگی نیروهای دولت مرکزی عراق دارد و در حال حاضر این نیروها مسوولیت عملیات نظامی در الانبار و صلاح‌الدین را در دست دارند.

انتهای پیام

کد N879354

وبگردی