آفتاب

افسران ارشد ترکیه نشست فوق‌العاده برگزار می‌کنند/استقرار تجهیزات بیشتر در مرزهای سوریه

افسران ارشد ترکیه نشست فوق‌العاده برگزار می‌کنند/استقرار تجهیزات بیشتر در مرزهای سوریه

ارتش ترکیه که از چند روز قبل ارسال تجهیزات نظامی به منطقه مرزی کیلیس در مرز با سوریه را آغاز کرده همچنان به این روند ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی محیط، این تجهیزات شامل توپخانه و آتشبار و مهمات مورد استفاده برای این سلاح‌ها می‌شود که از آنکارا به مرز با سوریه فرستاده شده است.

این سلاح‌ها به روستای جوبان بک از توابع منطقه ایلبیلی در کیلیس و فرماندهی گارد مرزی در منطقه اونجو پینار فرستاده شده است. ترکیه برای گسیل نیروها و تجهیزات خود ادعای حملات داعش به شهر اعزاز از توابع استان حلب در شمال سوریه و ادامه درگیری‌ها در مناطق نزدیک به مرزها را مطرح کرده است.

نیروهای مسلح ترکیه ظرف چند روز گذشته تانک‌ها، خودروهای زرهی، سامانه‌های دفاع هوایی و همچنین سربازانی را به غازی آنتپ در نقاط مرزی از توابع کیلیس فرستاده‌اند.

در همین حال، فرماندهی نیروهای زمینی وابسته به ستاد ارتش ترکیه افسران ارشد مامور «حفاظت از مرزهای ترکیه با سوریه» را به آنکارا فراخوانده تا در نشستی که در هفته آتی برگزار می‌شود، شرکت کنند.

براساس اطلاعاتی، در این نشست چگونگی یورش به خاک سوریه در صورت تصویب این امر مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین طرحی برای وارد کردن 400 خودروی نفربر به خاک سوریه و چگونگی حفاظت از این خودروها از مواد منفجره و مین‌های کار گذاشته شده از سوی داعش ترسیم خواهد شد.

ستاد ارتش ترکیه پس از اطلاع از نیت کردها برای تشکیل کشور کرد در مناطق شمالی سوریه، نیروهای خود را به مرز با سوریه گسیل کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه بارها تاکید کرده است که اجازه تشکیل چنین کشوری را نمی‌دهد حال این امر هرچقدر هم که می‌خواهد برای ترکیه هزینه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N879285

وبگردی