آفتاب

دی میستورا برای دیدار با مخالفان سوری به قاهره می‌رود

دی میستورا برای دیدار با مخالفان سوری به قاهره می‌رود

فرستاده سازمان ملل به سوریه با هدف گفت‌وگو با مخالفان سوری و مسئولان مصری درخصوص بحران سوریه به قاهره می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع آگاه سوری اعلام کردند: استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه طی روزهای آتی به قاهره می‌رود تا با اعضای کمیته مذاکرات مخالفان سوری در قاهره، سامح شکری، وزیر خارجه مصر و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کند.

قرار است وی در دیدار با اعضای کمیته مخالفان درخصوص ایجاد راهکاری برای بحران سوریه و ایجاد ابزاری برای بین‌المللی کردن خواسته‌های ده گانه مخالفان که نتیجه کنفرانس آن‌ها در قاهره بوده، گفت‌وگو کند.

از جمله مهمترین خواسته‌های مخالفان عدم مشارکت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در هرگونه روند سیاسی در آینده و حل سیاسی بحران سوریه است.

سفر دی میستورا به قاهره در راستای سفر دوره‌ای وی به ژنو، استانبول و قاهره برای ایجاد ابزار مشترک حل بحران سوریه و بحث و گفت‌وگو در خصوص خطر گروه‌های تروریستی در سوریه است.

به گفته منابع آگاه، مخالفان سوری از دی میستورا درخواست خواهند کرد تا بندهای کنفرانس قاهره از جمله ایجاد نظام دموکرات و کثرت گرا در کشور و پایان دادن به درگیری‌ها بدون مداخله نظامی اجرایی شود.

دی میستورا از مدت‌ها پیش مذاکراتی را با طرف‌های سوری در ژنو برای رسیدن به دیدگاه مشترک در خصوص حل سیاسی بحران سوریه برگزار کرده است اما هنوز نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل نشده است. قرار است دی میستورا ظرف چند روز آینده نتایج گفت‌وگوهای خود با طرف‌های سوری در ژنو را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل گزارش دهد.

انتهای پیام

کد N879220

وبگردی