آفتاب

ادامه عملیات ارتش مصر در سیناء/ سیسی: اوضاع تحت کنترل است

ادامه عملیات ارتش مصر در سیناء/ سیسی: اوضاع تحت کنترل است

رئیس‌جمهور مصر ضمن تاکید بر اینکه اوضاع در سیناء در کنترل کامل است، گفت: افراد مسلحی که به تعدادی ازمراکز ارتش در سیناء حمله کردند قصد برپایی «ولایت اسلامی» را داشتند اما ارتش مانع این کار شد و خسارت‌های غیرقابل تصوری را به آنها وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالفتاح سیاسی، رئیس‌جمهور مصر که با لباس نظامی از نیروهای مصری در سیناء بازدید کرد، در سخنرانی خود در مقابل سربازان و افسران ارتش گفت: هدف من از این بازدید تقدیر از نیروهای مصری و احترام به آنهاست.

وی گفت: افراد مسلح که به مراکز نظامی ارتش در سیناء حمله کردند حامل پیامی بودند مبنی بر اینکه قادرند بعد از دو سال از تظاهرات 30 ژوئن، «ولایت اسلامی» ایجاد کنند.

سیسی گفت: هدف حمله افراد مسلح به سیناء دادن تصویر غیرواقعی از امنیت و ثبات موجود در مصر و از بین بردن کرامت مصر و مردم آن بود. کسانی که دست به چنین حملاتی زدند اهل شر و بدی هستند و عمداً تاریخ 30 ژوئن را برای انجام حملات خود انتخاب کردند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اوضاع در سیناء کاملا باثبات و تحت کنترل است، گفت: ارتش مصر مانع افراد مسلح شد و خسارت‌های سنگین و غیرقابل تصویری به آنها وارد کرد به طوری که دست‌کم 200 تن از این افراد کشته شدند.

سیسی از ساکنان سیناء قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند از سختی‌ها و مشکلات آنها بکاهد.

در همین راستا منابع امنیتی اعلام کردند که 25 فرد مسلح در حملات هوایی 24 ساعت گذشته ارتش مصر در مناطق جنوب شهر «شیخ زوید» کشته شدند و تعدادی از انبارهای سلاح، مواد منفجره و خودروهای شاسی‌بلند آنها منهدم شد. نیروهای گارد مرزی مصر نیز می‌گویند نیم تن مواد منفجره را در داخل تونلی در مرز بین مصر و غزه یافته‌اند.

همچنین داعش در سیناء اعلام کرده که دو خودروی زرهی ارتش مصر را با استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای منفجر کرده است. در انفجار مهیبی که در نیروگاه برق منطقه «الوحشی» در شیخ زوید رخ داد نیز دو تن کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

انتهای پیام

کد N879204

وبگردی