آفتاب

هنیه: اسرائیل قصد آغاز جنگ جدید علیه غزه را ندارد/ قدرت مقاومت 5 برابر شده است

هنیه: اسرائیل قصد آغاز جنگ جدید علیه غزه را ندارد/ قدرت مقاومت 5 برابر شده است

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به بهبود روابط مصر با این جنبش طی هفته‌های اخیر، تاکید کرد: مقاومت در مقایسه با گذشته پنج برابر قوی تر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) پس از اقامه نماز در مسجد شهدای اردوگاه "نصیرات" در غزه خاطرنشان کرد که روابط مصر و حماس طی هفته‌های اخیر بهتر شده است، اما وی اشاره‌ای به ماهیت این بهبود روابط نکرد.

هنیه گفت: بهبود روابطمان با مصر بر اوضاع انسانی نوار غزه تاثیر گذاشته و تماس‌های حماس با طرف‌های مصری ادامه دارد.

مصر پیشتر گذرگاه رفح در جنوب غزه را به مدت یک هفته و به صورت دو طرفه باز کرده بود و پس از آن در تاریخ 23 ژوئن سه روز این گذرگاه را باز کرد که از نظر کارشناسان و صاحب نظران نشانه‌های مثبتی از بهبود روابط طرفین است، اما هیچ بیانیه رسمی در این زمینه از سوی قاهره منتشر نشده است.

همچنین با اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر ممانعت از واردات سیمان به غزه طی هشت سال اخیر، مقامات مصر به تازگی با واردات مقادیر زیادی سیمان به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح موافقت کردند تا شرکت‌های بخش خصوصی از آن در پروژه‌های ساختمانی‌ استفاده کنند.

هنیه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از طریق برخی طرف‌های بین المللی که وی نامی از آنها نبرد، پیام داده است که قصد آغاز جنگ جدید علیه غزه را ندارد.

وی افزود: برخی طرف‌ها یک‌سال پیش تصمیم به حمله علیه نوار غزه گرفته بودند، اما الان از این تصمیم خود منصرف شده و راه بهبود روابط را در پیش گرفته‌اند.

هنیه همچنین خاطر نشان کرد: نیروهای مقاومت در مقایسه با گذشته پنج برابر قوی تر شده‌اند.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد: رمضان سال گذشته فصل کشت بود و رمضان امسال فصل درو. فرج نزدیک است و مرحله آتی حامل خبرهای خوبی برای اهالی مقاوم غزه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N879186

وبگردی