آفتاب

عضویت یک موسسه ایرانی در انجمن بین‌المللی توانبخشی روانشناختی حوادث و بلایا

عضویت یک موسسه ایرانی در انجمن بین‌المللی توانبخشی روانشناختی حوادث و بلایا

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی از عضویت این موسسه در انجمن بین المللی توانبخشی روان شناختی در حوادث و بلایا، مستقر در کشور آلمان خبر داد.

وحیده نگین در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: عضویت موسسه در انجمن بین المللی تحقیقات توانبخشی روان شناختی در حوادث و بلایا به دعوت دپارتمان روانشناسی دانشگاه لایپزیک آلمان صورت گرفته است.

وی در ادامه به شکل گیری انجمن بین المللی توانبخشی روان شناختی در حوادث و بلایا، اشاره کرد و گفت: این انجمن اواخر خرداد ماه سال جاری با هدف انجام تحقیقات و پروژه های علمی با محوریت "ایجاد راهکارهای مناسب جهت کاهش اثرات روانی بلایا" و برگزاری دوره های آموزشی، سمینار و بازدید از مناطق، در دانشگاه لایپزیک آلمان فعالیت خود را آغاز کرده است.

رییس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی، این موسسه و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، یک دانشگاه از کره جنوبی و دو دانشگاه از کشور اندونزی، را از موسساتی دانست که تاکنون به عضویت انجمن بین المللی تحقیقات توانبخشی روان شناختی در حوادث و بلایا درآمده‌اند.

نگین، "دانشگاه لایپزیک آلمان" را معتبرترین دانشگاه دنیا در زمینه تحقیقات روان شناختی در حوادث و بلایا، عنوان کرد و گفت: تبادل دانشجوی دکتری و پسادکترا در رشته‌های مرتبط با حوادث و بلایا؛ انجام تحقیقات مرتبط درخصوص سلامت در حوادث و بلایا؛ برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک و تولیدات علمی مشترک، از جمله برنامه‌های آینده انجمن بین‌المللی تحقیقات توانبخشی روان شناختی در حوادث و بلایا است.

لازم به ذکر است؛ عضویت موسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در انجمن بین المللی توانبخشی روان شناختی در حوادث و بلایا، در جریان سفر اخیر مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده و رئیس موسسه به کشور آلمان، جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه لایپزیک این کشور؛ انجام گرفت و یکی از دستاوردهای این سفر محسوب می شود.

انتهای پیام

کد N879049

وبگردی