آفتاب

بحران مهاجرین به تونل مانش رسید

بحران مهاجرین به تونل مانش رسید

شرکت اپراتور تونل مانش که بین انگلیس و فرانسه قرار دارد اعلام کرد حدود ۱۵۰ مهاجر شب گذشته وارد مناطق محدوده این تونل در سمت فرانسه شده و این موضوع باعث تاخیر و لغو خدمات رسانی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، مقامات شرکت اروتونل خواستار اقدام فوری مقامات دولتی برای حفاظت از تونل مانش و پیدا کردن راه حلی برای حل بحران مهاجران شده اند.

بر این اساس ورود مهاجران باعث به تاخیر افتادن حرکت کامیون ها برای دومین بار در هفته گذشته شده است. یکی از سخنگویان شرکت اروتونل گفته است: بیش از ۱۵۰ نفر از مهاجرین با یورش به تونل باعث توقف عرضه خدمات شده اند و این امر باعث تاخیر و لغو خدمات به مشتریان ما شده است.

وی تاکید کرده است که اقدامات کافی برای ممانعت از ورود این مهاجران انجام نشده است. اوایل هفته گذشته نیز اعتصاب کارگران حمل و نقل در بندر کاله در شمال فرانسه منجر به توقف موقت رفت و آمد بین فرانسه و انگلیس شد.

این اعتصاب به توقف رفت و آمد ماشین‌ها، کامیونهای حمل و نقل و کشتی‌های باری و همچنین قطارها انجامید و باعث شد تا ترافیکی طولانی در مسیر منتهی به تونل مانش شکل بگیرد.

گفتنی است بسیاری از پناهجویانی که در فرانسه به سر می بردند، تصور می کنند با سفر به انگلیس از شرایط بهتری برای زندگی برخوردار خواهند بود.

کد N878995

وبگردی