آفتاب

رییس‌جمهوری تونس 30 روز وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد

رییس‌جمهوری تونس 30 روز وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد

رییس‌جمهوری تونس در پی حملات هفته گذشته به هتلی در سوسه، در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، بیجی قائد السبسی، رییس‌جمهوری تونس ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده در کشورش طی یک سخنرانی به توضیح بیشتر در مورد این تصمیم و دلایل آن پرداخت.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز گزارش داد، در پی حمله هفته گذشته به گردشگران خارجی در تونس، رییس‌جمهوری این کشور استاندار سوسه را برکنار کرد.

السبسی در نطق تلویزیونی خود گفت: شرایط دشواری در تونس ایجاد شده است که می توان آن را شرایط اضطراری و فوق العاده توصیف کرد و باید در این شرایط اقدامات اضطراری اتخاذ کنیم تا بتوانیم از عهده این اوضاع برآییم.

رییس‌جمهوری تونس با اشاره به این که شکاف‌های عدیده امنیتی در تونس وجود دارد، گفت: ما فکر می‌کردیم حملات تروریستی که در هتل باردو رخ داد، آخرین نمونه بود ولی این گونه نبود.

وی با اشاره به این که دولت تونس وضع فوق‌العاده 30 روزه در این کشور اعلام کرده است، افزود: مقاومت و ایستادگی در برابر تروریسم به همکاری همه کشورها نیاز دارد و ما در منطقه نیز شاهد همکاری این کشورها به ویژه الجزایر هستیم.

السبسی با بیان این که نیروهای مسلح تونس برای مقابله با حوادث تروریستی در وضعیت آماده‌باش کامل قرار دارند، تاکید کرد، باید رسانه‌ها در شرایط کنونی و اضطراری تونس به اوضاع این کشور توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: روشن است که دولتی که پس از انتخابات اخیر پارلمانی و ریاست‌جمهوری در تونس تشکیل شد، با چالش‌های بزرگ امنیتی، تروریستی، اجتماعی و اقتصادی روبروست.

السبسی گفت: بر اساس خطراتی که در تونس وجود دارد و با توجه به شرایط منطقه‌ای و فعالیت‌های تروریستی در کشورهای همسایه، پس از رایزنی با رئیس پارلمان و نخست وزیر در همه اراضی تونس به مدت 30 روز وضع فوق‌العاده اعلام می‌کنیم و این قانون از امشب اجرا خواهد شد. در صورتی که حوادث تروریستی نظیر سوسه بار دیگر تکرار شود، دولت تونس سقوط خواهد کرد و وظیفه رئیس دولت این است که با این فعالیت‌های تروریستی مقابله شود.

رییس‌جمهوری تونس در پایان گفت: من به ملت تونس اطمینان دارم. امروز میهن‌پرستی ایجاب می‌کند همه در برابر تروریسم متحد شوند و در صورتی که این اتحاد حاصل شود، پیروزی نزدیک است.

انتهای پیام

کد N878991

وبگردی