آفتاب

آقاتهرانی: بندگی خداوند باید در همه شئون زندگی مشاهده شود

آقاتهرانی: بندگی خداوند باید در همه شئون زندگی مشاهده شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انسان‌ها باید بدانند قیامت در پیش است، گفت: لحظه لحظه زندگی را باید با بندگی برای خداوند سپری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مرتضی آقاتهرانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام ‌محمدباقر(ع)، اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای خداوند را فقط به حرف بندگی کرده و اصل زندگی‌شان بندگی خداوند نیست؛ در حالی ‌که باید بدانیم خداوند انسان را آفریده و برای همه ابعاد زندگی بنده‌اش برنامه دارد.

وی تصریح ‌کرد: انسان باید به این نکته توجه داشته باشد که باید همه ابعاد وجودی و وجوه زندگی‌اش در مسیر بندگی خداوند باشد ولی متاسفانه عده‌ای به این نکته توجه نداشته و همین موضوع باعث گم شدن مسیر زندگی شده است، در حالی ‌که کدام عقل سلیم می‌پذیرد که خداوند بنده‌اش را بدون برنامه آفریده و او را به حال خود رها کرده است؟

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به اینکه آفرینش انسان با خلقت پیامبر (ص) آغاز شده است، افزود: خداوند حضرت آدم را آفرید و به او دستورات لازم را برای زندگی داد. این موضوع نشان می‌دهد که هیچ‌کدام از ابعاد زندگی نیست که حضرت باری‌تعالی برای آن دستوری نداشته باشد و این جهان در حالی به اتمام خواهد رسید که امام معصوم (ع) آخرین فرد بر روی کره زمین خواهد بود. همین موضوع نشان می‌دهد که خداوند در هر شرایطی انسان را به حال خود رها نکرده و در همه برهه‌ها حجتی برای راهنمایی او فرستاده و دستوراتی داده است.

آقاتهرانی در ادامه با بیان اینکه انسان می‌تواند آیینه تمام‌نمای خداوند باشد، افزود: خداوند این ظرفیت را به بنده خود داده است که فردی همچون رسول اکرم(ص) باشد و به این مرحله برسد و در عین حال انسان می‌تواند خود را به ذلیل‌ترین مرحله برساند پس آنچه مهم است توجه به دستورات خداوند در مسیر بندگی و زندگی است.

وی خاطرنشان‌ کرد: اگر فردی به گمراهی رفته و عنوان کند که خداوندی نیست باید به عقل او شک کرد؛ چرا که خداوند هیچ ‌کدام از‌ آفریده خود را به حال خود رها نکرده و این مطلبی است که نباید هرگز فراموش شود و قطعاً اگر در مسیر زندگی با مشکل مواجه شده و مسیر را گم کنیم قطعاً مشکل از خود ما بوده و این‌که به دستورات خداوند در شئون مختلف بی‌توجه بوده‌ایم.

انتهای پیام

کد N878789

وبگردی