آفتاب

معترضان بنگلادشی اعدام وزیر سابق ارتباطات را خواستار شدند

معترضان بنگلادشی اعدام وزیر سابق ارتباطات را خواستار شدند

هزاران معترض در داکا، پایتخت بنگلادش خواستار اعدام وزیر سابق ارتباطات شدند که به کفرگویی علیه اسلام متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمانی که عبداللطیف صدیقی، وزیر سابق ارتباطات بنگلادش در هفته گذشته با قرار وثیقه آزاد شده، خشم اسلام‌گرایان افزایش یافته است.

وی به خاطر اظهاراتی که در سال 2014 میلادی علیه حج مطرح کرده بود به کفرگویی علیه اسلام متهم و بازداشت شده است.

حامیان گروه‌های اسلام‌گرای معترض با در دست داشتن پلاکارد شعار «مرگ بر لطیف کافر» سر دادند.

نور حسین کافلری، یکی از رهبران ارشد این گروه‌های اسلام‌گرا گفت: اعتراض ما ادامه خواهد داشت تا زمانی که دولت بنگلادش صدور اشد مجازات برای این کافر را تضمین کند.

صدها پلیس ضدشورش و لباس شخصی برای جلوگیری از احتمال خشونت و درگیری در کنار این راهپیمایی حضور داشتند، در حالی که اعتراضات مشابهی در دیگر بخش‌های بنگلادش برگزار شد.

این گروه‌های اسلام‌گرا در سال 2013 میلادی اعتراضات گسترده‌ای را برای تدوین قانون جدیدی درخصوص کفرگویی به راه انداختند که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم در جریان درگیری با پلیس شد.

یکی از فرماندهان پلیس که خواست نامش فاش نشود، گفت: دست‌کم 3000 تا 4000 تن در این راهپیمایی شرکت داشتند. ما برای جلوگیری از هرگونه رویداد تلخ و ناگوار همچنان در حالت آماده‌باش هستیم.

در سال 2014 میلادی هنگامی که اعتراضات سبب شد شیخه حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش عبداللطیف صدیقی را از سمتش برکنار کند، زیرنویس اظهارات وی از رسانه‌های جمعی این کشور پخش شد.

نهایتاً وی برای «اظهارات مذهبی آزارنده» بازداشت شده و همچنان تحت تحقیقات پلیس قرار دارد.

هنوز هیچ حکمی درخصوص این مساله صادر نشده است.

انتهای پیام

کد N878768

وبگردی