آفتاب

انتقاد «لیبرمن» از ناتوانی دولت «نتانیاهو»/توان موشکی حماس

انتقاد «لیبرمن» از ناتوانی دولت «نتانیاهو»/توان موشکی حماس

وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی از کاهش قدرت بازدارندگی این رژیم در مناطق جنوبی سرزمین های اشغالی انتقاد کرده و گفت نتانیاهو با پرداخت پول از حماس آتش بس و سکوت خریده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینت نیوز، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت جدایی اش از کابینه وی را یک برنامه خواند.

وی در خصوص جدایی خود از کابینه نتانیاهو گفت:نتانیاهو نمی‌خواست من در دولت باشم البته او آرای من و حزب وابسته به من را می‌خواست که این یک مساله کاملا متفاوتی است.

لیبرمن درباره اختلاف نظرش با نتانتیاهو  در زمینه سیاست خارجی گفت: بین ما درباره چگونگی دیدن جهان اختلاف وجود دارد. من نمی‌توانم رویکرد نخست‌ وزیر که بر اساس آن قادر به ساخت و ساز در اورشلیم نخواهیم بود را بپذیرم.

وی با انتقاد از سیاست خارجی نتانیاهو و ضعیف خواندن آن تصریح کرد این مواضع سبب شده کسی حرف تل‌آویو را در قبال مذاکرات هسته‌ای ایران جدی تلقی نکند و همه آن را نشنیده می گیرند.

ویر سابق خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به ناتوانی این رژیم در برابر حملات موشکی حماس در جریان جنگ غزه و حملات اخیر موشکی از صحرای سینا به این رژیم گفت: یک سال از عملیات صخره سخت گذشته و ما دیدیم که ۳ موشک گراد به جنوب اسرائیل شلیک شد. بازدارندگی اسرائیل از زمان عملیات صخره سخت صدمه دیده است و نه در غزه، سینا و نه در مذاکرات هسته‌ای وین، هیچ کسی ما را جدی نمی‌گیرد.

وی در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به توان حماس در تولید و پرتاب موشک و ناتوانی رژیم در مقابله با توان موشکی حماس ، نتانیاهو را متهم به پرداخت پول به حماس برای برقراری آتش بس کرده و گفت: دولت برای برقراری آتش بس موقت در جنوب با پرداخت پول سکوت می خرد.

کد N878719

وبگردی