آفتاب

برداشت 6300 تن از باغ‌های گیلاس سمنان

برداشت 6300 تن از باغ‌های گیلاس سمنان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برداشت بیش از 6 هزار و 300 تن گیلاس در سال جاری از باغ‌های بارور این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، لطف‌الله رضایی گفت: حدود 800 هکتار باغ گیلاس در استان وجود دارد که 632 هکتار آن بارور است.

وی افزود: شهرستان شاهرود با 421 هکتار که 53 درصد از کل باغات گیلاس استان را تشکیل می‌دهد بیشترین سطح زیرکشت گیلاس را در استان دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه‌داد: از مجموع باغ‌های گیلاس شهرستان شاهرود سالانه بیش از 3 هزار و 800 تن گیلاس برداشت می‌شود.

رضایی، بیشترین ارقام گیلاس موجود در استان را تک دانه، سیاه مشهد و شیشه‌ای ذکر کرد و افزود: کار برداشت محصول گیلاس در استان از خرداد ماه شروع شده و تا اواخر تیرماه به پایان می‌رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، ورود ارقام تجاری در چندسال اخیر، دیرگل بودن در بهار، مقاومت در مقابل سرمای دیررس بهاره و ارزش غذایی را عامل استقبال و توجه بیشتر بهره‌برداران به گیلاس بیان کرد.

رضایی اضافه کرد: استان سمنان از نظر عملکرد در واحد سطح در رده پنجم کشور است و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در راستای توسعه بهینه باغ‌ها از طریق پرداخت تسهیلات، کمک‌های فنی و اعتباری احداث و اصلاح باغ، تسهیلات طرح توسعه باغبانی، تامین یارانه نهال، تامین تسهیلات برای تولید نهال سالم و شناسنامه‌دار حمایت‌های لازم برای تحقق تغییر الگوی کشت را در دستور کار خود داده است.

انتهای پیام

کد N878683

وبگردی