آفتاب

افشای دروغ راسموسن درباره پیوستن دانمارک به جنگ عراق

افشای دروغ راسموسن درباره پیوستن دانمارک به جنگ عراق

مدارک جدیدی نشان می‌دهد که آندرس فوگ راسموسن که در زمان حمله آمریکا به عراق نخست‌وزیر دانمارک بود، تصمیمش برای پیوستن به این جنگ را از مدت‌ها قبل از آنکه آن را رسما اعلام کند، گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه لوکال دانمارک، انتشار مدارک جدیدی نشان می‌دهد که آندرس فوگ راسموسن، نخست وزیر سابق دانمارک قبل از شروع جنگ عراق به پل ولفوویتز، معاون وقت وزیر دفاع آمریکا گفته بود که قصد پیوستن به آمریکا در این جنگ را دارد.

این مدرک محرمانه شامل چندین دقیقه از دیدار بین این دو سیاستمدار در مارس 2002 می‌شود. براساس این اسناد ولفوویتز از راسموسن موضعش درباره جنگ قریب‌الوقوع را پرسیده که وی نیز در پاسخ گفته است: دانمارک وقتی زمانش برسد بدون تردید از این اقدام حمایت خواهد کرد.

این سند با ادعاهای راسموسن در پارلمان دانمارک مغایر ت داد وی بارها گفته بود که مشارکت دانمارک در جنگ عراق مشخص نیست تا اینکه درخواست رای‌گیری در 18 مارس 2003 را داد.

این اسناد به دنبال تصمیم دولت برای بستن به اصطلاح "کمیسیون عراق" که وظیفه تحقیق درباره روند رخدادها از 2002 تا 2003 و ورود دانمارک به جنگ را برعهده داشت، افشا شد.

انتهای پیام

کد N878673

وبگردی