آفتاب

نعیم قاسم: همه می‌دانند نظام سوریه سقوط نمی‌کند/ایران شایسته این است که بزرگ و قوی باشد

نعیم قاسم: همه می‌دانند نظام سوریه سقوط نمی‌کند/ایران شایسته این است که بزرگ و قوی باشد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تاکید بر اینکه محال بودن سرنگونی نظام سوریه برای همه روشن شده است، گفت: کسانی که بر تغییر معادله در سوریه حساب باز می‌کنند شکست خورده‌اند و اگر مواضعشان را تغییر ندهند، همچنان شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی در مراسم این حزب به مناسبت ولادت امام حسن(ع) گفت: اوضاع در ارتفاعات قلمون و مناطق وابسته به آن تحت کنترل کامل ماست و افراد مسلحی که باقی مانده‌اند در قفسی گیر افتاده‌اند طوری که توانایی خود را برای تغییر معادله از دست داده‌اند و دیگر نمی‌توانند هیچ کاری بکنند.

وی گفت: تروریسم تکفیری که امروز به تروریسم جهانی تبدیل شده است، بر تمامی کشورهای عربی، اسلامی و غربی تاثیر می‌گذارد و هیچ‌کس از شر آن در امان نیست. برای همین تروریسم یک خطر جهانی است و فقط یک خطر داخلی نیست.

نعیم قاسم تصریح کرد: برخی معتقدند مداخله ما در سوریه دلیل ورود تروریست‌ها به لبنان است. اما چه چیزی موجب ورود تروریست‌ها به تونس، لیبی، مصر و دیگر کشورای جهان شده است؟ آیا ما در آنجا بودیم؟ این یک منطق اشتباه است تکفیری‌ها نیازی به توجیه و دلیل ندارند بلکه به یک منطقه خالی نیاز دارند تا وارد آن شوند.

وی افزود: آنچه که حزب‌الله انجام داده این است که منطقه خالی را بن‌بست کرده و آسایش را از تروریست‌ها گرفته است، در واقع ما ضربه سختی را به آنها وارد کردیم که موجب کوری و دستپاچگی آنها شد. اینکه ما وارد سوریه شدیم با این مساله در ارتباط است که حزب‌الله ضربه واقعی را به طرح آمریکایی اسرائیلی از دروازه تکفیری‌ها و از طریق شکست اسرائیل در لبنان وارد کرد و این برای آن اهانت محسوب می‌شود.

قاسم افزود: ایستادن در کنار تکفیری‌ها در یک موضع سیاسی یک اشتباه استراتژیک به حساب می‌آید و توجیه کردن اقدامات آنها به منزله کمک به تروریست‌هاست. انقلابیون خواندن آنها نیز به منزله کمک به خودشان است ما می‌خواهیم تا به خاطر منافع خود، لبنان، منطقه و جهان دست از حمایت تکفیری‌ها بردارید.

قاسم خطاب به ائتلاف «14 مارس» گفت: به جای اینکه از ما بخواهید از سوریه خارج شویم در مواضعتان بازنگری کنید و با ما در جنگ علیه تروریست‌ها شرکت کنید. دست به دست ما دهید تا بتوانیم سریع‌تر و بهتر به دستاوردهایی برسیم.

وی تاکید کرد: چهار سال و سه ماه گذشت و معادله در سوریه تغییر نکرد بلکه روشن شد که سرنگونی نظام سوریه و تغییر معادله براساس خواسته‌های آمریکا و اسرائیل محال است. کسانی که بر متغیرات در سوریه حساب باز می‌کنند شکست خوردند و اگر به مواضعشان ادامه بدهند شکست خواهند خورد. اینها باید مواضع خود را تغییر دهند و به برخی اظهارات، مواضع یا اظهارات فاش شده غرب که می‌گویند اوضاع به زودی درست می‌شود، امید نبندند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: ایران در جهان عقب‌مانده اسلام ایستاده تا با کشورهای ابرقدرت در جهان مذاکره کند. ایران خواسته‌هایی همچون عزت، استقلال و کرامت دارد. این کشور با این موضع و با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و با این مردم جسور شایسته این است که بزرگ و قوی باشد. شایسته این است که قدرت و نفوذ و تاثیر کامل داشته باشد چراکه پایداری، کرامت، معنویات، استقلال و عزت را یاد می‌دهد.

وی گفت: ما در مقابل می‌بینیم که برخی کشورها روش شنیعی را در پیش گرفته‌اند. چه بگوییم از کشوری که هر روز با جنگنده‌های خود و تنها به خاطر کنترل بر کشوری مردم یمن را می‌کشد که نه چیزی و نه حامی در این کشور دارد. مردمی که پول‌هایش را نمی‌خواهند چراکه خواهان عزت و کرامت هستند چه بگوییم از کسانی که وحشیانه دست به کشتار و ویرانگری می‌زنند؟ اینها شکست خواهند خورد و نتایج کارهای خود را در آینده خواهند دید چراکه این کارها هیچ ارتباطی با انسانیت و کرامت ندارد.

نعیم قاسم درخصوص اوضاع داخلی لبنان نیز گفت: مسائل زیادی از جمله طرف‌های خارجی بر مساله ریاست جمهوری لبنان تاثیر می‌گذارند برای همین این مساله پیچیده و دشوار شده است و به خلأ منتهی می‌شود که تمامی ندارد.

وی افزود: ما خواهان ادامه فعالیت دولت هستیم اما باید به خوبی به وظیفه خود عمل کند.

انتهای پیام

کد N878429

وبگردی