آفتاب

جهش هسته‌ای بورس آغاز شد

جهش هسته‌ای بورس آغاز شد

بورس تهران که با جریان بودن مذاکرات هسته‌ای، تمام نگاه خود را به وین دوخته است، با انتشار اخبار مثبت و امیدوار کننده از مذاکرات، جهش هسته‌ای خود را آغاز کرد و با رشد تمامی متغیرهای خود مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، نزدیک شدن به روزهای پایانی مذاکرات هسته‌ای و انتشار اخبار امیدوار کننده از هتل کوبورگ موجب شد تا بورس تهران در معاملات امروز خود با خوش بینی ناشی از توافق هسته ای مواجه شده و بار دیگر افزایش قیمت و رشد شاخص را تجربه کند.

به این ترتیب خوش بینی هسته ای سهامداران از حصول توافق موجب شد تا بورس تهران بار دیگر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و به دلیل کسب سود در آینده، با افزایش تقاضا مواجه شود.

با افزایش تقاضا و قیمت سهام شرکتها در معاملات اولین روز هفته، شاخص بورس تهران مجددا در مسیر رشد قرار گرفت و با رشد 999 واحدی به کانال 66 هزار واحدی نزدیک تر شد.

همچنین در معاملات امروز بورس تهران اکثر شرکتها روند صعودی خود را آغاز کردند و با رشد قیمت ها مواجه شدند به طوری که در بازار امروز اکثر شرکتها به خصوص شرکتهای خودرویی و بانکی که بیشترین تاثیر را از لغو تحریم ها می پذیرند، مورد اقبال اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند و با تشکیل صف های خرید مواجه شدند.

البته در این میان برخی حقوقی ها به عرضه سهم در این شرایط دست زدند اما تقاضای حقیقی های بازار از عرضه حقوقی ها پیشی گرفت.

بر این اساس در معاملات اولین روز هفته شرکتهای کشتیرانی، بانک ملت، پالایشگاه بندرعباس، ملی مس، مپنا، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، تاپیکو، پالایشگاه اصفهان، بانک صادرات و ایران خودرو از شرکتهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس داشتند.

در بازار پر رونق امروز همچنین بیشترین تقاضا به شرکتهای خودرویی به خصوص سرمایه گذاری رنا، ایران خودرو و سایپا اختصاص داشت و در مقابل شرکتهای نورد آلومینیوم و سیمان قائن بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین با رشد قیمت ها و افزایش شاخص، ارزش و حجم معاملات نیز رشد کرد به طوری که در مجموع 136 میلیون سهم به ارزش 280 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 286 هزار میلیارد تومان رشد کرد.

انتهای پیام
کد N878402

وبگردی