آفتاب

آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی «سرطان پستان»

آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی «سرطان پستان»

هشتمین کنگره سراسری سرطان پستان و نخستین کنگره بین‌المللی سرطان پستان، 6 تا 8 آبان ماه امسال در سالن اجتماعات کتابخانه ملی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر فاطمه اصفهانی، انکولوژیست و دبیر علمی کنگره بین‌المللی سرطان پستان با اشاره به این نکته که سرطان پستان شایع‌ترین نوع سرطان در زنان است، اظهار کرد: مسلما تحقیقات زیادی در زمینه تشخیص زودهنگام و درمان وجود دارد که آشنایی با این پیشرفت‌ها برای دست اندرکاران تشخیص و درمان سرطان پستان لازم است؛ لذا تلاش بر این است که تمام مباحث از نظر علمی و عملی در این کنگره کاملا به روز باشد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی سرطان پستان با اشاره به این نکته که کنگره امسال به واسطه بین‌المللی بودن، به صورت دوزبانه برگزار می‌شود، ادامه داد: در کنگره امسال از استادان و متخصصین برجسته بین‌المللی دعوت به عمل آمده است تا ضمن حضور در کنگره، سخنرانی‌ها و پانل‌های مرتبط با تخصص خود را ارائه دهند. لیکن در نظر است تا کنگره امسال در سطح علمی بین‌المللی برگزار شود.

اصفهانی در خصوص تازه‌های قابل ارائه در این کنگره نیز افزود: بیماری سرطان پستان جهت تشخیص و درمان وابسته به تخصص‌های گوناگون است؛ به همین جهت در این کنگره مطالب جدیدی در حوزه‌های مختلف رادیولوژی، ژنتیک، درمان‌های جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی، انفورماتیک و طب تسکینی ارائه می‌شود.

فوق تخصص آنکولوژی در خصوص تازه‌های رشته خود نیز که توسط کمیته علمی آنکولوژی ارائه می‌شود، گفت: در انکولوژی بالینی، با توجه چهره‌های مختلف سرطان پستان در بیماران و انتخاب درمان خاصی برای هر بیمار، لذا تشخیص قطعی و بررسی بیولوژیک و ژنتیک بیماری در انتخاب درمان بسیار مهم است و در این زمینه مطالب جدید ارائه می‌شود.

دبیر علمی کنگره در مورد میزان استقبال محققان از این کنگره، گفت: سرطان پستان به علت شیوع بالا و همچنین درگیری بیماران در سنین باروری و بطور کلی در طول زندگی زنان از اهمیت بالایی برخوردار است. لیکن تشخیص زودهنگام و آگاهی خانم‌ها در مورد این بیماری جهت کاهش مرگ و میر و عوارض بیماری از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین جهت گرو‌ه‌های پزشکی که با این بیماری سر و کار دارند، معمولا استقبال خوبی از کنگره دارند. لذا این کنگره فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات علمی جدید بین استادان ایرانی و خارجی و مدعوین شرکت کننده است.

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، اول مرداد ماه امسال آخرین مهلت ارسال مقالات در این کنگره است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.ibcrc.ir/congress مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N878394

وبگردی