آفتاب
تحلیلگر ارشد خبرگزاری آناتولی ترکیه در گفت و گو با مهر:

غرب آرامش خاورمیانه را بر نمی تابد/بازی پیچیده مذاکرات هسته ای

غرب آرامش خاورمیانه را بر نمی تابد/بازی پیچیده مذاکرات هسته ای

حسن توسان گفت: «پشت پرده مخالفت اسرائیل با توافق هسته ای، نگرانی از قدرت گرفتن ایران در منطقه وجود دارد. از سوی دیگر، تل آویو و واشنگتن هیچ گاه ثبات و آرامش در خاورمیانه را بر نمی تابند.»

خبرگزاری مهر ـ گروه بین الملل: یک تحلیلگر و خبرنگار ترکیه ای تاکید کرد که در ماورای مذاکرات هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ بازی پیچیده ای وجود دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

«حسن توسان» در گفت وگو با خبرنگار اعزامی مهر به وین اظهار داشت: «مذاکرات هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ با هدف حل اختلافات طرفین حول موضوعاتی مانند بازرسی های نظامی و شیوه رفع تحریم ها در حال پیگیری است. مذاکراتی که تصور می کنم طی روزهای آتی به نتیجه برسد. با این حال نباید از رصد بازی پیچیده ای که در ماورای مذاکرات هسته ای وجود دارد غافل شد.»

تحلیلگر خبرنگار آناتولی ترکیه در ادامه افزود: «پشت پرده مخالفت اسرائیل با توافق هسته ای ایران و اعضای ۱+۵، نگرانی از قدرت گرفتن ایران در منطقه وجود دارد. از سوی دیگر، تل آویو و واشنگتن هیچ گاه ایجاد ثبات و آرامش در خاورمیانه را بر نمی تابند.»

وی ادامه داد: «بر این اساس، آمریکا و اسراییل به صورت همزمان و موازی در حال هدایت و مدیریت دغدغه های منطقه ای و فرا منطقه ای خود در ماورای مذاکرات هسته ای با ایران هستند.»

حسن توسان در پایان تاکید کرد: «نباید مذاکرات هسته ای ایران و اعضای ۱+۵ را به عنوان موضوعی مستقل از تحولات بین المللی و منطقه ای مورد تحلیل قرار داد. در این صورت، تحلیل ما از مذاکرات هسته ای ابتر و ناقص خواهد بود.»

  1.  

 

 

کد N878361

وبگردی