آفتاب
در بیست و نهمین دور نشست خود در ژنو؛

شورای حقوق بشر سازمان ملل، اقدامات داعش در سوریه و عراق را محکوم کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل، اقدامات داعش در سوریه و عراق را محکوم کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل در دور جدید نشست خود در ژنو، اقدامات داعش در سوریه و عراق و هدف قرار دادن آثار باستانی و میراث فرهنگی این کشورها را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اماراتی الاتحاد، شورای حقوق بشر سازمان ملل در بیست و نهمین دور نشست‌هایش در ژنو با صدور قطعنامه‌ای جدید اوضاع خطرناک انسانی در سوریه را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه که با 29 رای مثبت، 12 رای ممتنع و شش رای مخالف تصویب شد، حملات گروه تروریستی داعش به میراث فرهنگی سوریه و عراق تخریب سازمان دهی شده آثار باستانی و تجارت آن توسط این گروه تروریستی به شدت محکوم شد.

در این بیانیه همچنین نسبت به نتایج تحقیقات کمیته مستقل حقیقت یاب درباره سوریه به شدت ابراز نگرانی و تاکید شد که سازمان ملل از تلاش‌های استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای حل و فصل سیاسی بحران این کشور بر پایه بیانیه ژنو1 حمایت می‌کند.

همچنین در این قطعنامه بر اهمیت فعالیت کمیته بین‌المللی مستقل حقیقت یاب در خصوص اطلاعاتی که حاکی از نقض قوانین بین‌المللی است تاکید شده است.

در قطعنامه مذکور شورای حقوق بشر خواهان همکاری طرف‌های درگیر سوری با کمیته حقیقت‌یاب شده و اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز داعش علیه غیرنظامیان محکوم شد.

در این قطعنامه تاکید شده که ارتباط دادن تروریسم به دین یا تابعیت درست نیست و اقداماتی که داعش در عراق و سوریه مرتکب می‌شود غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

کد N878335

وبگردی