آفتاب
بهروز عطایی در گفتگو با مهر:

عملکرد والیبال ایران درلیگ جهانی مثبت بود/ شروع بد قابل بررسی است

عملکرد والیبال ایران درلیگ جهانی مثبت بود/ شروع بد قابل بررسی است

مربی پیشین تیم ملی والیبال با بیان اینکه در مجموع عملکرد تیم کشورمان در لیگ جهانی خوب بود، گفت: تیم ایران شروع بدی در این مسابقات داشت و این موضوع قابل بررسی است.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی بیان کرد: به نظرم در مجموع تیم ایران عملکرد قابل قبولی داشت. ما شروع بدی در مسابقات داشتیم و این موضوع قابل بحث است. اما آرام آرام شرایط را تغییر دادیم و والیبال منطبق بر نظم و انضباط را ارایه کردیم. بعد از بازی دوم مقابل لهستان که یک امتیاز کسب کردیم دو بازی خوب را برابر روسیه انجام دادیم و در تهران با ارایه دو دیدار استثنایی که به نظرم بهترین بازی‌های تاریخ والیبال ایران بود آمریکا را بردیم اما دوباره برابر لهستان با افتی محسوس مواجه شدیم تا اینکه به روسیه رسیدیم و این تیم را هم بار دیگر شکست دادیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در تهران برابر لهستان افت داشتیم ولی در کل شرایط تیم خوب بود. با این حال می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. به نظرم اینکه بگوییم در گروه سختی قرار داشتیم چندان درست نیست. همه می‌دانند حریفان ایران بسیار قدرتمند بودند ولی فراموش نکنیم که خود ما هم دیگر جزو تیم‌های سخت دنیا هستیم. تیم ایران مدعی سکوی جهانی و المپیک است و حریفان روی تیم کشورمان حساب ویژه باز می‌کنند.

سرمربی پیشین تیم نوجوانان ایران به تغییرات ترکیب تیم‌های حریف اشاره کرد و افزود: تیم لهستان سه تغییر عمده را در ترکیب خود داشت و بدون پاسور اصلی، مینارسکی و حتی قطر پاسور خود وارد لیگ جهانی شد. تیم روسیه هم که بازیکنان باتجربه خود را کنار گذاشت و آمریکا هم با یکی دو تغییر به میدان آمد. تیم ایران شرایط خوبی را در مسابقات داشت ولی می‌توانست بهتر عمل کند. متاسفانه کار را به جایی کشاندیم که لهستان تعیین کننده تکلیف صعود از این گروه باشد.

عطایی درباره اینکه چرا تیم ایران شروع بدی در این مسابقات داشت، گفت: باید دلایل آن مشخص شود. تیم ایران ۴۰ روز قبل از شروع لیگ جهانی تمرینات را شروع کرد و این در حالی بود که آمریکا ۱۰ روز و لهستان ۱۲ روز پیش از لیگ جهانی کار خود را آغاز کردند و روسیه هم کمی زمان بیشتری داشت بنابراین تیم کشورمان باید شروع می‌کرد که اینطوری نشد. شاید تمرینات مناسبی نداشتیم یا شاید هم بازی‌های تدارکاتی کمی برگزار کردیم که در هر صورت کادر فنی بهتر در این باره می‌تواند اظهار نظر کند.

سرمربی اسبق تیم کاله آمل یادآور شد: به نظرم در بین تیم‌های مطرح جهان ایران سریع‌ترین تیم است چرا که هم معروف را در اختیار دارد که پاسوری سرعتی است و هم اینکه شهرام محمودی را بعنوان بازیکن پشت خط زن در اختیار داریم که در این پست سرعتی‌تر از همه بازیکنان دیگر است. ما از این امتیاز می‌توانستیم استفاده کنیم و به مرحله بعدی راه یابیم.

این کارشناس در خصوص افت تیم ملی در دو دیدار خانگی مقابل لهستان بیان کرد: باید کادر فنی علت را بررسی کند. شاید در بازی با آمریکا، این تیم تحت تاثیر فضای سالن قرار داشت یا شاید هم ما خیلی خوب بازی کردیم که باز هم قابل تقدیر است. به نظرم تیم آمریکا از لهستان بهتر است و می‌توانستیم این تیم را در بازی دوم شکست دهیم.

عطایی درباره جام جهانی ژاپن که به منزله مسابقات انتخابی المپیک است، یادآور شد: از آنجا که تنها دو تیم از این مسابقات راهی المپیک می‌شوند کار ما بسیار سخت است ولی توانایی این را داریم که هر تیمی را شکست دهیم. یک نکته قابل توجه درباره ایران این است که در بهترین شرایط هم ناگهان نتیجه را واگذار می‌کند که این خوب نیست. بهرحال باید در جام جهانی با بهترین تیم‌های جهان بازی کنیم و کار بسیار دشوار است.

کد N878296

وبگردی