آفتاب
رئیس سازمان غذا و دارو:

هیچ‌یک از کارخانه‌های دارویی زیان‌ده نیستند

هیچ‌یک از کارخانه‌های دارویی زیان‌ده نیستند

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروبا بیان اینکه هرگز راضی نبوده و نیستیم که حتی یک دارو در کارخانه‌ای با زیان تولید شود، گفت: قطعا تا کنون هیچ یک از کارخانه‌های دارویی موجود زیان‌ده نبوده‌اند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت مبنی بر اینکه آیا تمامیت یا بخش عمده حمایت از یک صنعت، افزایش نرخ محصولات آن صنعت است، اظهار داشت: مگر غیر این است که برخی از صنایع غیردارویی به دلیل اعطای حاشیه سود غیرمعمول، از چابکی و سرعت توسعه صحیح بازمانده‌اند.

وی همچنین افزود: با این حال حتی اگر جواب این سوال مثبت هم باشد که به اعتقاد ما اینگونه نیست، آن وقت پرسش دیگری پیش می‌آید که کدام کارخانه داروسازی کشور در مجموع نرخ محصولات خود به مرز زیان رسیده است.

دیناروند با تاکید بر اینکه قطعا هیچیک ازکارخانه‌ها با مطالبی که صحبتش رفت، زیان‌ده نبوده‌اند، عنوان کرد: اگر کارخانه‌ای پنج قلم دارو تولید می‌کند، قطعا جمع نرخ پنج داروی تولیدی آن فارغ از قیمت‌های تمام شده‌شان باز هم حاشیه سود لازم را در بر داشته است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بنا بر سیاست‌های ما هیچ دارویی در این دوره و در دوران مسئولیت بنده با زیان تولید نمی‌شود، گفت: اگر چه بارها گفته‌ایم ولی بار دیگر هم می‌گوییم که هرگز راضی نبوده و نیستیم که حتی یک دارو در کارخانه‌ای با زیان تولید شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: چنانچه احساس کنیم تولید دارویی با زیان مواجه شده است، تحت هر شرایطی قیمت آن را اصلاح می‌کنیم، حتی اگر سیاست سازمان بر این باشد که افزایش قیمت‌ها آهنگ آرام‌تری داشته باشد.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش هدف خود از طرح مسایل فوق را، ارتقای فضای فکری و افق دید صنایع دارویی برشمرد و ابراز داشت: اکنون مساله صنعت داروسازی ما عبور از مرحله درون‌گرایی به مرحله بلوغ و برون‌گرایی یعنی حضور موفق در بازارهای جهانی است.

انتهای پیام

کد N878241

وبگردی