آفتاب

خشم سناتور آمریکایی از رای‌گیری شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی

خشم سناتور آمریکایی از رای‌گیری شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی

پس از رای گیری کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2014، سناتور "تد کروز" ضمن انتقاد از این رای‌گیری از آمریکا خواست تا از این کمیسیون خارج شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون مذکور در رای گیری روز جمعه در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی در هدف گرفتن غیرنظامیان رای گیری کرد که 41کشور به محکومیت این جنایات رای دادند. پنج کشور نیز رای ممتنع دادند. ایالات متحده آمریکا تنها کشوری بودکه رای مخالف داد.

در همین حال سناتور تد کروز، از جمهوری خواهان ایالت تگزاس با صدور بیانیه‌ای گفت: دادن رای مخالف حق ما بود و از امتناع دوستانمان نیز استقبال می‌کنیم اما در شرایط کنونی چنین اقداماتی ژست‌های بی‌معنا هستند. زمان آن فرا رسیده است که واگذاری اختیار اخلاقی به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل را متوقف کنیم و حقیقت را درباره این نهاد جانبدارانه بیان کنیم.

وی افزود: ایالت متحده آمریکا باید با پایان عضویت در این کمیسیون و خروج از آن، به مشروعیت آن پایان دهد.

در جریان حمله وحشیانه تابستان گذشته رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه، بیش از 1000 غیرنظامی فلسطین از جمله زنان و کودکان جان باختند. این حملات با انتقاد گسترده جامعه بین‌الملل رو به رو شد. با این حال رژیم صهیونیستی همانند همیشه فقط ادعاهایی را مطرح و تلاش کرده بر جنایاتش در غزه سرپوش بگذارد.

سناتور تد کروزکه از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی بوده است، با حمایت از اقدام‌ مقام‌های سرزمین‌های اشغالی، سازمان ملل را به خاطر نادیده گرفتن حقوق اسرائیل در این قطعنامه به باد انتقاد گرفت.

انتهای پیام

کد N878087

وبگردی