آفتاب

شکایت ژان ماری لوپن از حزب خودش

شکایت ژان ماری لوپن از حزب خودش

ژان ماری لوپن، سیاستمدار راست‌افراطی کهنه‌کار فرانسوی اعلام کرد، در تلاش برای جلوگیری از تغییر شرایط حزب جبهه ملی این کشور و کنار زدن وی از سمتش در حزبی که خود وی موسس آن بوده، شکایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ماری لوپن این روزها با دخترش مارین لوپن که ریاست حزب پدرش را برعهده دارد، درگیر است. مارین لوپن تلاش می‌کند تا پدرش را به عنوان موسس این حزب از سمت تشریفاتی‌اش تحت عنوان رئیس افتخاری حزب کنار بزند.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت لوپن قرار است روز سه‌شنبه در حومه شهر پاریس برگزار شود.

براساس برنامه حلقه رهبری حزب جبهه ملی، بیش از 50 هزار حامی این حزب از اکنون تا 10 ژوئیه درباره برکناری لوپن پدر از ریاست افتخاری حزب رای می‌دهند.

در همین حال وکیل ژان ماری لوپن در این باره گفت: این رای‌گیری براساس شرایط غیرقانونی برگزار شده و با قوانین حزب جبهه ملی همخوانی ندارد.

دادگاه دیگری در روز پنجشنبه حکم تعلیق ژان ماری را که پس از اخراج وی از جبهه ملی صادر شده بود، ملغی کرد. این دادگاه به حزب مذکور دستور داده بود تا عضویت لوپن و سمت افتخاری‌اش را به وی بازگردانند با این حال حزب جبهه ملی اعلام کرده است که درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

لوپن 87 ساله در ماه مه پس از درگیری‌های لفظی با دخترش از عضویت در جبهه ملی معلق شد.

حزب جبهه ملی از زمان روی کار آمدن لوپن دختر در سال 2011 در تلاش است تا چهره بهتری از خود نشان دهد.

انتهای پیام

کد N878086

وبگردی