آفتاب

انتقاد جب بوش از رویکرد اوباما در خصوص موضوع هسته ای ایران

انتقاد جب بوش از رویکرد اوباما در خصوص موضوع هسته ای ایران

اصلی ترین گزینه جمهوریخواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری 2-016، با انتشار مقاله ای از سیاست های «باراک اوباما» در خصوص موضوع هسته ای ایران انتقاد کرد.

به .گزارش خبرگزاری مهر، «جب بوش» فرماندار پيشين فلوريدا و یکی از نامزدهای انتخابات رياست جمهوری آمريکااز حزب جمهوریخواه، در مقاله ای که در نشریه «تاون هال» منتشر شده بار ديگر روند مذاکرات هسته ای دولت اوباما با جمهوری اسلامی ايران را به باد انتقاد گرفت.

بوش در مقاله ای طولانی ازجمله اين انتقاد را متوجه دولت اوباما کرده که وی برای بدست آوردن توافق با ايران، حاضر است به هر کاری دست بزند.

جب بوش فرزند و برادر دو رئیس جمهوری پيشين آمريکا و پيشتاز کانديداهای حزب جمهوريخواه برای کسب نمايندگی اين حزب در رقابتهای انتخاباتی سال آينده ميلادی، در مقاله بلند بالايی که در وب سايت نشريه محافظه کار تاون هال منتشر شده، اظهار عقيده کرده که: « اگرچه هنوز توافقی در کار نيست، ولی من هم مانند بسياری براين باورم که حصول توافق ممکن است با امتيازهای پی در پی و موضع ضعيف دولت آمريکا در برابر ایران همراه باشد با چنین شرایطی چرا جمهوری اسلامی از فشار بر آقای اوباما چشم بپوشد؟»

بوش گفته استدر ادامه می نویسد: « در حالی که همه در انتظار جزييات تازه ترين امتياز دولت اوباما به ايران هستند، توافق در شرف تکميل هسته ای احتمالا تنها مزايای کوتاه مدتی را برای آقای اوباما ببار خواهد آورد و برای امنيت ديرپای آمريکا سودی نخواهد داشت».

جب بوش که پيش از اين هم بارها سياست خارجی دولت دموکرات اوباما را مورد حمله قرار داده، اضافه کرده که: «سياست های مشترک باراک اوباما، هيلاری کلينتون و جان کری شکست خورده چرا که گفتگو از موضع ضعف با يک استراتژی ناکارآ، موجب جلوگيری دولت ايران از گسترش توانايی های توليد سلاح هسته ای نخواهد شد».

در پايان اين مقاله بلند بالا، جب بوش گفته است: « اگر ميراث اوباما، کلينتون و کری در عرصه سياست خارجی اين است، برای رييس جمهوری آينده آمريکا، ميراثی خطرناک خواهد بود».

کد N878038

وبگردی