آفتاب
بسکتبال جوانان جهان - یونان؛

تیم‌های حاضر در نیمه نهایی مشخص شدند/ اعلام برنامه دیدارهای امروز

تیم‌های حاضر در نیمه نهایی مشخص شدند/ اعلام برنامه دیدارهای امروز

آمریکا، یونان، ترکیه و کرواسی به عنوان چهار تیم برتر دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان امروز در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها دیدارهای خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین روز از دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان روزجمعه با برگزاری دیدارهایی برای تعیین رده‌بندی تیم های اول تا هشتم و تعیین رده‎بندی تیم‎های نهم تا شانزدهم این دوره از مسابقات در هراکلیون یونان پیگیری شد.

در چارچوب این روز از مسابقات و در رقابت میان هشت تیم برتر مسابقات، تیم‎های آمریکا، یونان، کرواسی و ترکیه با شکست دادن حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی شدند تا امروز دیدارهای‎شان را در جمع چهار تیم برتر مسابقات برای حضور در فینال و بعد از آن کسب عنوان قهرمانی دنبال کنند. 

همچنین در رده‌بندی تیم‎های نهم تا شانزدهم این دوره از مسابقات هم سه تیم آرژانتین، مصر و کره‎جنوبی در مصاف با جمهوری دومینیکن، تونس و چین صاحب برتری شدند. در این مرحله از مسابقات تیم بسکتبال جوانان ایران پس از شکست مقابل آمریکا، کرواسی ومصر در مرحله مقدماتی و همچنین باخت به ترکیه در مرحله حذفی، به مصاف صربستان رفت و مقابل این تیم هم تن به شکست داد تا همچنان بدون برد در این مسابقات باشد.

نتایج به دست آمده در هشتمین روز مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان در یونان به شرح زیر است: 

رده‌بندی تیم‌های اول تا هشتم
* آمریکا ۸۶  - ایتالیا ۶۵
* اسپانیا ۵۹ - یونان ۷۰ 
 کرواسی ۸۴ - کانادا ۷۱
* ترکیه ۸۱ - استرالیا ۷۰ 

رده‎بندی تیم‎های نهم تا شانزدهم
* آرژانتین۷۱ - جمهوری دومینیکن ۶۶
* مصر ۸۱ - تونس ۶۸
* چین ۵۴ - کره جنوبی ۷۷
* ایران ۷۰ - صربستان  ۸۳

به گزاش مهر، در ادامه دوازدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان امروز هشت دیدار برای تعیین رده‎بندی تیم‎های اول تا چهارم، پنجم تا هشتم، نهم تا دوازدهم و سیزدهم تا شانزدهم برگزار می‌شود. در یکی مهمترین دیدارهای امروز و از مرحله نیمه نهایی آمریکا، مدافع عنوان قهرمانی به مصاف میزبان مسابقات یعنی یونان می‌رود. دیگر دیدار این مرحله میان دو تیم ترکیه و کرواسی برگزارمی‌شود.

همچنین امروز تیم بسکتبال جوانان کشورمان در یکی از دیدارهای تعیین رده‌بندی تیم‌های سیزدهم تا شانزدهم برابر حریف آسیایی خود یعنی چین قرار می‌گیرد. تیم ایران در صورت پیروزی در این بازی، فردا برای کسب رده سیزدهم به مصاف برنده دیدار دو تیم جمهوری دومینیکن و تونس می‌رود در غیر اینصورت باید آخرین دیدار خود را برای کسب رده پانزدهمی مسابقات و مقابل بازنده این دو تیم برگزار کند.

برنامه دیدارهای نهمین روز مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به شرح زیر است:

شنبه ۱۳ تیرماه

رده‌بندی تیم‎های اول تا چهارم (نیم نهایی) 
* آمریکا - یونان
* ترکیه - کرواسی

رده‎بندی تیم‌های پنجم تا هشتم
* ایتالیا - اسپانیا
* کانادا - استرالیا 

رده‌بندی تیم‌های نهم تا دوازدهم
* آرژانتین - مصر
* کره جنوبی - صربستان

رده‌بندی تیم‌های سیزدهم تا شانزدهم
* جمهوری دومینیکن - تونس
* ایران - چین

به گزارش مهر، دیدار دو تیم بسکتبال جوانان ایران و چین ساعت 14:45 به وقت ایران برگزار خواهد شد. 

کد N877939

وبگردی