آفتاب
داریوش غذبانی به مهر گفت:

«از نفس افتاده» را شهریور کلید می‌زنم

«از نفس افتاده» را شهریور کلید می‌زنم

داریوش غذبانی نخستین تجربه ساخت فیلم بلند داستانی خود را با عنوان «از نفس افتاده» با فیلمنامه ای از فرهاد توحیدی به تهیه کنندگی منیژه حکمت شهریورماه جلوی دوربین می برد.

داریوش غذبانی که فعالیت خود در عرصه سینما را با بیشتر ساخت فیلم کوتاه و مستند تجربه کرده و جوایزی هم به دست آورده است درباره نخستین تجربه فیلمسازی بلند سینمایی به خبرنگار مهر گفت: فیلمنامه «از نفس افتاده» که پیش از این «سگ دو» نام داشت و فرهاد توحیدی فیلمنامه آن را نوشته است به زودی وارد مرحله پیش تولید می شود و طبق گفته منیژه حکمت تهیه‌کننده، قرار است شهریورماه کار را کلید بزنیم.

وی درباره موضوع این اثر سینمایی توضیح داد: داستان فیلم «از نفس افتاده» درباره یک جوان علاقمند به موسیقی است که قرار است یک روز عصر در سفارت اتریش امتحانی بدهد اما صبح روز امتحان درگیر اتفاق‌های عجیب و غریبی می شود که موضوع امتحان خود را به کلی فراموش می کند.

به گفته وی، مجموع اتفاقات این فیلم سینمایی در خیابان های تهران می گذرد.

غذبانی با اشاره به انتخاب عوامل این فیلم سینمایی گفت: در حال حاضر مشغول پیدا کردن لوکیشن های مورد نظر هستیم و برای برخی از بازیگران فیلمنامه را ارسال کرده ایم ولی هنوز حضور آنها قطعی نشده است.

کارگردان فیلم مستند «حنانه» در پاسخ به اینکه فعالیتش در عرصه سینمای مستند تا چه اندازه به ساخت این فیلم سینمایی کمک می کند؟ گفت: ساخت فیلم مستند از جهت ساختار به شکل کاملا مستقل با موضوعات مواجه می شود و فضای دراماتیک فیلم های داستانی را ندارد بنابراین از جهت باورپذیر بودن موضوع برای مخاطب راحت هستیم اما باورپذیر کردن موضوعات در فیلم بلند داستانی سخت تر است.

داریوش غذبانی در پایان گفت: بنابراین سابقه کار در سینمای مستند کمک قابل توجهی می کند تا داستان را باورپذیر کنم. تجربه سینمای ایران هم مبین همین نکته است به طور مثال ناصر تقوایی در ساخت آثارش از تجربه مستندسازی خود بهره برده است. در ساخت فیلم «ناخدا خورشید» می توان ردپای مستندهای «بادجن» و «اربعین» را به خوبی دید.

 

کد N877922

وبگردی