آفتاب

افزایش مقام‌های دولتی کره شمالی که در فکر پناهندگی‌اند

افزایش مقام‌های دولتی کره شمالی که در فکر پناهندگی‌اند

سیاست‌های رهبر کره شمالی باعث شده مقامات دولتی این کشور به کشورهای خارجی پناهنده شوند و پیونگ یانگ در واکنش به این اقدام تنها به آنها دستور بازگشت می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، پناهندگی مقامات دولتی کره شمالی که در خارج از کشور مشغول به خدمت بوده‌اند، افزایش یافته است.

به گزارش رسانه‌های کره جنوبی اعدام هیون یونگ چول، وزیر دفاع سابق پیونگ یانگ بسیاری از مقامات این کشور در تمامی رده‌ها و رتبه‌ها را به وحشت انداخته است. این در حالی است که پاکسازی سیاسی به صورت چشگمیری از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی افزایش یافته است.

آژانس جاسوسی سئول می‌گوید، کره شمالی طی سال 2012، سه تن از مقامات دولتی را اعدام کرد اما این عدد در سال 2013 به 30 تن و در سال 2014 به 31 تن رسید. در سال 2015 کره شمالی تاکنون هشت تن از مقامات دولتی را اعدام کرده و مجموع رقم اعدام شدگان را به 70 تن رسانده است.

حاکمیت ترس در کره شمالی موجب گسترش ناآرامی و بی‌اعتمادی در بین مقامات دولتی‌ای شده است که مسئول اجرای سیاست‌های پیونگ یانگ هستند.

بازگرداندن مقامات دولتی کره‌ای که احتمال پناهندگی آنها وجود دارد در حالی رخ می‌دهد که حتی مقامات ارشد این دولت نیز در جهت حفظ جان خود تلاش می‌کنند. آنها ترجیح می‌دهند مقصر هیچ یک از پناهندگی‌ها شناخته نشوند.

در نیمه دوم سال 2014، سئول پناهندگانی را که به عنوان اعضای رده پایین دولت پیونگ یانگ فعالیت می‌کردند، پذیرفت. این پناهندگان می‌گویند سیاست‌های ترسناک کیم آنها را مجبور به ترک وطن کرده است.

مقامات ارشد بیشتری هم از جمله رئیس منطقه‌ای بانک تائسونگ کره شمالی که مسئول فعالیت‌های صادرات و واردات این کشور بود به کره جنوبی پناهنده می‌شوند.

انتهای پیام

کد N877906

وبگردی