آفتاب

یک فعال دانشجویی: در حال حاضر انتقادات از تیم مذاکره‌کننده مضر است

یک فعال دانشجویی: در حال حاضر انتقادات از تیم مذاکره‌کننده مضر است

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد گفت: در حال حاضر و در مدت باقیمانده از مذاکرات انتقاد از تیم مذاکره‌کننده مضر است. می‌توان پس از توافق انتقادات را بیان کرد.

امید چوپان‌کاره در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در شرایطی که به روزهای پایانی مذاکرات نزدیک می‌شویم و توجه همه رسانه‌های جهان و افکار عمومی به این موضوع جلب شده است، باید از کشور صدای واحدی به گوش برسد. اگر به جای حمایت، چندصدایی از داخل کشور به جهانیان مخابره شود، اعتمادی که باید بین مذاکره‌کنندگان غربی با تیم مذاکره کننده ما وجود داشته باشد از بین می‌رود.

وی ادامه داد:‌ عدم اعتماد داخلی و در نتیجه عدم اعتماد خارجی به تیم مذاکره‌کننده باعث فشار بیشتر و تضعیف آن‌ها می‌شود. در حالی‌که مقام معظم رهبری بارها از این تیم حمایت کرده و اخیرا هم گفته‌اند که آن‌ها امین و مورد اعتمادشان هستند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: قطعا این تیم در جهت اهداف نظام و هماهنگی کامل با مقامات عالی‌رتبه کشور حرکت می‌کنند البته نکاتی که باید مورد توجه آنان قرار بگیرد این است که از خطوط قرمزی که توسط مقام معظم رهبری معرفی شده است، عبور نکنند.

وی ادامه داد:‌ در فضای فعلی و این مدت محدود انتقادات بیش از حد برخلاف منافع ملی است. این‌که قرار باشد در این دور آخر انتقادات بیش از حد انجام شود نه تنها کمکی به کشور نمی‌کند بلکه برای آینده مضر نیز هست.

چوپان‌کاره گفت: بر همین اساس خوب است که در این مدت باقیمانده تا توافق نهایی روی نکاتی که همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی توافق دارند و باعث کسب منفعت ملی می شود تأکید کنیم و انتقادات را بعد از توافق احتمالی و در بررسی‌های مجلس طرح کنیم. تیم مذاکره کننده در حال حاضر فشار کاری بالایی تحمل می‌کند و تلاش‌شان برای کسب توافق خوب است.

انتهای پیام

کد N877847

وبگردی