آفتاب

تأکید «شریعتی»بر ایجاد فضای دائمی برای نمایشگاه قرآن

تأکید «شریعتی»بر ایجاد فضای دائمی برای نمایشگاه قرآن

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه قرآن، گفت: باید در مجلس مصوبه‌ای برای ایجاد نمایشگاه قرآن در بهترین نقطه پایتخت تصویب شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه قرآن، گفت: باید در مجلس مصوبه‌ای برای ایجاد نمایشگاه قرآن در بهترین نقطه پایتخت تصویب شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عفت شریعتی در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را بحث‌های محتوایی و عرضه جدیدترین دستاوردهای مکتوب و غیرمکتوب دانست و تصریح کرد: ایران در منطقه، کشوری است که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌هایش بر مبنای قرآن است. از همین رو در برپایی نمایشگاه قرآن نباید هیچ‌گونه کاستی وجود داشته باشد و نمایشگاه قرآن باید آیینه تمام‌نمای این فعالیت‌ها باشد.

شریعتی همچنین نمایشگاه قرآن را تریبونی برای انعکاس فعالیت‌های مردم ایران در عرصه قرآن و عترت به ویژه در شرایط کنونی منطقه دانست و افزود: امروز ما شاهد بروز و ظهور گروه‌های تخریبی و تفرقه‌ای به نام اسلام هستیم که قصد مخدوش کردن چهره اسلام را دارند و از این رو هم در بخش سخت‌افزاری و هم در بخش محتوایی باید نمایشگاه قرآن کریم به نحو احسن برپا شود.

شریعتی درباره جابجایی مکان نمایشگاه قرآن و برگزاری آن در باغ موزه دفاع مقدس گفت: هر مکانی مزیت‌ها و معایبی دارد که در نوع خود قابل توجه است. فضای باغ گونه و مفرح نمایشگاه امسال همزمان با روزهای بلند و اوج هوای گرم در عین حال که فضای معنوی و باصفایی را برای شهروندان به وجود می‌آورد می‌تواند آنها را با رایحه دلنشین قرآن و عترت آشنا کند.

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی افزود: درست است که ما در مکانی مانند باغ موزه، فضا را زیبا می‌بینیم اما فضای کنونی نیازهای خاص نمایشگاهی را کمتر تامین می‌کند ما باید مکان دائمی و مشخصی برای نمایشگاه قرآن داشته باشیم تا بتوانیم حق مطلب را بهتر ادا کنیم، مکانی که هم با حال و هوای قرآنی هماهنگ باشد و در عین حال رفت و آمد مردم را تسهیل کنیم.

شریعتی بر ضرورت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به صورت دائمی تاکید کرد و گفت: امیدواریم تولید محتوای قرآنی به حدی برسد که نیاز باشد در طول سال چند بار نمایشگاه برگزار شود، بنابراین وجود فضای دائمی با توجه به نیاز نمایشگاه قرآن می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشند. اینکه شهروندان بدانند هر سال در چه تاریخی و چه مکانی نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود نکته‌ای است که باید محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دائمی قرآن نیازمند امکانات خاص است با این حال نباید صرفا دولت، اهتمامی برای برگزاری آن داشته باشد یا صرفا حوزه‌های علمیه. با توجه به تجربه 8 ساله من در مجلس معتقدم باید مصوبه‌ای برای ایجاد نمایشگاه قرآن در بهترین نقطه پایتخت در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: فضا نباید به گونه‌ای باشد که برگزار کنندگان همه دغدغه‌شان سخت‌افزار نمایشگاه باشد؛ پس نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان تهران و اعضای فراکسیون قرآن و عترت باید طرحی را برای تامین هزینه‌های سالیانه نمایشگاه قرآن تدوین کنند، مطمئنا اگر این طرح تدوین و ارائه شود اکثریت قاطع نمایندگان آن را امضا خواهند کرد و حتی ردیف مستقل و جامعی برای برگزاری نمایشگاه قرآن اختصاص می‌دهند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در امور بانوان در ادامه از تشکیل شورای علمی فرهنگی بانوان در این وزارتخانه خبر داد و گفت: در این شورا 20 نفر از بانوان مصنف، مولف، مترجم و اهل قلم شرکت دارند که هر کدام سرمایه‌های معنوی وزارت فرهنگ هستند و در این شورا برای پیشبرد اهداف فرهنگی ارشاد برنامه‌ریزی می‌کنند.

شریعتی همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 800 بانوی ناشر در تهران گفت: این جمعیت سهم قابل توجهی در نشر علم و فرهنگ دارند از همین رو نشست‌های تخصصی با حضور مسئولان بلندرتبه و به ویژه وزیر فرهنگ با ایشان برگزار می‌شود و ارتباط تنگاتنگی برقرار است.

انتهای پیام

کد N877752

وبگردی