آفتاب

مهار ۲ جبهه آتش سوزی در کوه «آبیدر»/ ستاد مدیریت بحران تشکیل شد

مهار ۲ جبهه آتش سوزی در کوه «آبیدر»/ ستاد مدیریت بحران تشکیل شد

سنندج- آتش سوزی کوه آبیدر که در چهار جبهه در حال پیشروی بود به همت نیروهای مردمی و دولتی دو جبهه آن مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آتش سوزی در کوه آبیدر که دقایقی قبل از تاریک شدن هوای امروز جمعه آغاز شد و در چهار جبهه در حال پیشروی بود به همت نیروهای مردمی و دولتی دو جبهه آن مهار شد.

آتش سوزی در جبهه ای که به سمت روستای حسن آباد در حال پیشروی بود و هم چنین جبهه نزدیک به مناطق مسکونی شهرک زاگرس سنندج با تلاش و بسیج نیروهای مردمی کنترل شد.

هم اکنون آتش سوزی در دو جبهه دیگر به سمت قله آبیدر و پارک کودک در حال پیشروی بوده و تا این لحظه آتش سوزی در این دو مسیر مهار نشده است.

وزش باد مهار آتش سوزی در این منطقه را با مشکل مواجه کرده و نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه لشکر ۲۸ پیاده کردستان با تمامی امکانات در محل حاضر شده است.

فرماندار سنندج در محل این حادثه به خبرنگار مهر گفت: تمامی ادارات و سازمان های دولتی با تمامی ظرفیت برای مهار آتش سوزی به محل اعزام شدند و متاسفانه تا این لحظه بخش زیادی از مراتع آبیدر در آتش سوخته است.

زارعی از حضور به موقع و گسترده مردم برای مهار آتش سوزی قدردانی کرد.

گفتنی است ، لحظاتی قبل اعلام شد که ستاد مدیریت بحران برای مهار آتش سوزی آبیدر به ریاست استاندار کردستان تشکیل شده است.

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان کردستان دستور اعزام تمامی ماشین الات راه و شهرسازی، هلال احمر، منابع طبیعی و شهرداری سنندج به محل آتش سوزی را صادر کرده است.

کد N877648

وبگردی