آفتاب

دیدار دی‌میستورا با هیات ائتلاف مخالفان سوریه در ژنو

دیدار دی‌میستورا با هیات ائتلاف مخالفان سوریه در ژنو

فرستاده سازمان ملل به سوریه با هیات ائتلاف مخالفان سوریه در ژنو دیدار و با این هیات درخصوص روند اجرای بیانیه ژنو1 و حل سیاسی بحران سوریه بحث و تبادل‌نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "استفان دی میستورا"، فرستاده سازمان ملل به سوریه و هیات ائتلاف مخالفان این کشور در ژنو در خصوص روند اجرای بیانیه ژنو1 به بحث و گفت‌وگو پرداختند و هیات ائتلاف دیدگاه خود را در خصوص "تشکیل هیات دولت انتقالی با داشتن اختیارات کامل" ارائه کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص توافق بر سر حل سیاسی بحران سوریه، راه‌های اجرای بیانیه ژنو 1 و نتایج سفر دوره‌ای دی میستورا به منطقه بحث و تبادل‌نظر کردند.

هیات ائتلاف مخالفان سوریه بر ادعای خود بر پایبندی به راهکار سیاسی براساس بیانیه ژنو و از طریق تشکیل هیات دولت انتقالی تاکید کرد. این هیات مدعی شد که هیات دولت انتقالی احتمالی برای ریشه‌کن کردن تروریسم در سوریه تلاش خواهد کرد.

بیانیه ژنو1 در ژوئن 2012 به دنبال نشست نمایندگان پنج کشور عضو دائم شورای امنیت با آلمان، اتحادیه عرب و سازمان ملل صادر شده بود.

استفان دی میستورا که قصد دارد طی چند روز آتی گزارش خود از مذاکراتش با طرف‌های سوری در ژنو را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارائه کند، با خالد خوجه، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه نیز دیدار و با وی درخصوص اوضاع سوریه و راه‌های رسیدن به راهکار سیاسی بحران سوریه بحث و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

کد N877324

وبگردی