آفتاب

درخواست از کنگره منحل شده لیبی برای بازگشت به مذاکرات/ ادامه مذاکرات در مراکش

درخواست از کنگره منحل شده لیبی برای بازگشت به مذاکرات/ ادامه مذاکرات در مراکش

پس از آنکه کنگره منحل شده ملی لیبی عدم مشارکت خود در دور هفتم مذاکرات صلح لیبی در مراکش را اعلام کرد، فرستاده سازمان ملل و پارلمان طبرق خواهان بازگشت اعضای این کنگره برسر میز مذاکرات شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، کنگره منحل شده ملی لیبی که از سوی شبه‌نظامیان فجر لیبی حمایت می‌شود عصر پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل عدم اصلاحات اساسی در پیش‌نویس سازمان ملل برای حل بحران این کشور در دور هفتم مذاکرات صلح در مراکش شرکت نمی‌کند.

در همین راستا برناردینو لیون، فرستاده سازمان ملل به لیبی و پارلمان طبرق که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است، در بیانیه مشترکی از نمایندگان پارلمانی طرابلس وابسته به کنگره منحل شده ملی لیبی خواستند تا بر سر میز مذاکرات در مراکش بازگردند و نقشی را در روند سیاسی کشور ایفا کنند.

در این بیانیه آمده است: ما امیدواریم که در روزهای آتی به نتایج مثبت دست پیدا کنیم و به توافق برای پایان دادن به بحران برسیم.

طرف‌های مذاکرات صلح لیبی که روز پنجشنبه مذاکرات صلح خود را در مراکش بدون حضور نمایندگان کنگره منحل شده از سر گرفتند، تاکید کردند: مذاکرات تنها راه برای حل و فصل بحران لیبی است.

طرف‌های درگیر لیبیایی گفت‌وگوهای زیادی را در مراکشو الجزایر برگزار کرده‌اند اما تاکنون نتوانسته‌اند به راهکاری برای حل بحران دست یابند.

فرستاده سازمان ملل به این کشور اخیراً پیش‌نویس توافقنامه‌ای را برای حل بحران به طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات ارائه کرده است که هنوز مورد قبول تمامی طرف‌ها واقع نشده است.

در حال حاضر در لیبی دو دولت طرابلس و طبرق فعالیت می‌کنند اما دولت طبرق از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است و دولت طرابلس از سوی شبه‌نظامان حمایت می‌شود فعالیت آن به پایان رسیده است.

انتهای پیام

کد N877304

وبگردی