آفتاب
نکو هشدار داد

بی‌قانونی‌های انتخاباتی استارت خورده است

بی‌قانونی‌های انتخاباتی استارت خورده است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: بی توجهی به قانون در رقابت‌های انتخاباتی از هم اکنون آغاز شده است و به صورت علنی و غیرعلنی در جامعه و در میان اصحاب سیاست دیده می‌شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت: بی توجهی به قانون در رقابت‌های انتخاباتی از هم اکنون آغاز شده است و به صورت علنی و غیرعلنی در جامعه و در میان اصحاب سیاست دیده می‌شود.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به صحبت‌های اخیر رییس مجلس در مورد لزوم برخورد زودهنگام با تخلفات انتخاباتی گفت: براساس قانون زمان تبلیغات انتخاباتی مشخص و نحوه آن نیز تعیین شده است. اما متاسفانه با وجود باقیماندن بیش از 8 ماه تا انتخابات مجلس شاهدیم برخی از شخصیت‌ها و جریانات سیاسی به صورت مشخص و علنی اقدام به تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی می‌کنند و این یک بی قانونی و به حق باعث نگرانی است.

وی افزود: بی توجهی به قانون در آینده با قانون گریزی و نافرمانی از قانون همراه خواهد بود و تبلیغات زودهنگام و پرهزینه مقدمه‌ای برای عدم توجه به قانون و احتمالا نافرمانی از آن در ایام انتخابات و بعد از آن است و رییس مجلس هم با آگاهی کامل از حرکات زودهنگام و آینده‌نگری صحبت‌هایی را در مورد انتخابات مجلس انجام دادند تا دست اندرکاران مرتبط با انتخابات با این هشدارها شرایط را به طور مطلوب رصد کنند و اجازه ندهند افراد قانون گریز در ادامه مسیر انتخابات حق دیگران را که هیاهو و امکانات کمتری دارند ضایع کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ تبلیغات پرهزینه برای مجلس شورای اسلامی که شاید حقوق، مزایا و درآمدی به مراتب کمتر از برخی مشاغل دیگر دارد شبه‌برانگیز است و نشان می‌دهد این افراد برای حضور در مجلس برنامه خاص و خارج از چارچوب وظایف نمایندگی دارند که باید از سوی نهادهای نظارتی این رفتارها به خوبی دیده شود.

وی در ارتباط با پیشنهاد تدوین دستورالعملی برای برگزاری انتخابات سالم تصریح کرد:‌ دستورالعمل و قانون در گذشته وجود داشته و شاید با توجه به شرایط جدید نیاز به بازنگری داشته باشد و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات و هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات و مراجع 4 گانه نظارت در مورد رد صلاحیت افراد باید پیشنهادات خود را ارائه و تمام توان خود را معطوف عمل به قانون و جبران نواقص آن کنند.

انتهای پیام

کد N877193

وبگردی