آفتاب
پژمانفر تأکید کرد:

ترسیم سبک زندگی ایرانی - اسلامی در برنامه ششم توسعه

ترسیم سبک زندگی ایرانی - اسلامی در برنامه ششم توسعه

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تدوین قانون برنامه ششم توسعه، گفت: قانون‌های برنامه باید به چشم‌انداز تعریف شده کشور نزدیک‌تر باشند و این قوانین باید اجرایی‌تر طراحی شده و به افق مشخص شده توجه داشته باشند.

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در حوزه فرهنگی نیز اولاً آنچه باید به آن توجه می‌کنیم اینست که نباید قانون برنامه را به سمت جزئیات ببریم و طوری باشد که شکل قانون‌های معمولی و اجرایی را پیدا کند.

او ادامه داد: اما در عین حال در حوزه فرهنگ با توجه به این‌که در کشوری فرهنگی و در عرصه فرهنگ پیشتاز هستیم مسائلی مثل سبک زندگی، خانواده، جوانان، ورزش و رسانه باید شفاف‌تر دیده‌ شود تا ان‌شاءالله بتوانیم فضاهای لازم را در یک جامعه کاملاً ارزشی ایجاد کنیم.

این نماینده مجلس درباره سبک زندگی نیز گفت: ما باید افقی شفاف در موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی ترسیم کنیم تا انسان‌ها در این فضا بتوانند خواسته‌های و نیازهای خود را برآورده کنند. این موضوع باید از تعریف سبک زندگی تا دستگاه‌هایی که متولی آن هستند مورد توجه قرار گیرد.

پژمانفر همچنین تصریح کرد: متأسفانه سبک زندگی از جمله مسائلی است که علیرغم اهمیت بالای آن هیچ دستگاه خاصی نیست که آن را پیگیری کند.

انتهای پیام

کد N877123

وبگردی