آفتاب

تاکید مخالفان در ارمنستان بر ادامه اعتراضات ضددولتی

تاکید مخالفان در ارمنستان بر ادامه اعتراضات ضددولتی

سازماندهندگان جنبش اعتراضی ارمنستان اعلام کردند، به دلیل آن که مقامات این کشور نتوانسته اند مطالبات آنها را برآورده سازند، به اعتراضات خود در شهر ایروان، پایتخت ارمنستان ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، جنبش اعتراضی در پایتخت ارمنستان موسوم به "نه به دزدی" در خیابان و میدان "مارشال باقرامیان" در مرکز این شهر تشکیل شد و بیش از یک هفته است که این خیابان مسدود است.

این جنبش اعتراضی در بیانیه ای اعلام کرد: آشکار است که مطالبات مردم امروز برآورده نشده به همین دلیل مبارزه و اعتراضات ملی علیه افزایش بهای برق مصرفی خانوار ادامه پیدا خواهد کرد.

هماهنگ کنندگان این اعتراضات اظهار داشتند، این اعتراضات دموکراتیک بوده و در راستای قانون اساسی ارمنستان و قوانین بین المللی انجام می شود و نسبت به هرگونه گمانه زنی درباره سیاسی بودن آن هشدار دادند.

مطالبات اصلی معترضان در پایتخت ارمنستان نخست کاهش بهای افزایش یافته مصرف برق و دوم مجازات افسران پلیسی که علیه شرکت کنندگان در تجمعات آرام و همچنین خبرنگاران متوسل به خشونت شدند، هستند.

همچنان معترضان خواهان پایان دادن به آزار مجرمانه شرکت کنندگان در تجمعات صلح آمیز در شهر ایروان هستند. فعالان معترض همچنین خاطر نشان کردند که به گفته مقامات در خصوص انجام حسابرسی از شرکت برق ملی این کشور اعتماد نداشته و خواهان شفاف سازی در این باره هستند.

اعتراضات ارمنستان پس از آن بالا گرفت که مقامات این کشور در 17 ژوئن اعلام کردند بهای برق مصرفی خانوار در این کشور تا 16 درصد افزایش می یابد. در همین روز نخستین اعتراضات در مرکز شهر ایروان برگزار شد.همچنین در 19 ژوئن اعتراضات مشابهی در دیگر شهرهای ارمنستان برگزار شد.

انتهای پیام

کد N877094

وبگردی