آفتاب

صندوق بین‌المللی پول: یونان به 50 میلیارد یوروی دیگر نیاز دارد

صندوق بین‌المللی پول: یونان به 50 میلیارد یوروی دیگر نیاز دارد

صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدیدی اعلام کر، یونان حتی با فرض برقراری کمک مالی کنونی برای ثبات اقتصادی به ۵۰ میلیارد یورو اضافه‌ نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این گزارش همچنین توصیه‌های پیشین این نهاد بین‌المللی تکرار شده که یونان باید بتواند وام‌های‌‎ خود را در زمانی طولانی‌تر و با بهره‌ای پایین‌تر پس بدهد.

دولت یونان در واکنش به انتشار این گزارش گفته است که یافته‌های آن موضع دولت یونان درباره ضرورت تغییر شرایط بازپرداخت وام‌ها را تایید می‌کند. صندوق‌ بین‌المللی پول همچنین در گزارش خود تخمین قبلی برای رشد اقتصادی ٢.۵ درصدی را به صفر کاهش داده است.

این گزارش صندوق بین‌المللی پول در آستانه همه‌پرسی یونان برای تصمیم‌گیری درباره قبول یا رد شرایط وام‌دهندگان برای ادامه کمک مالی منتشر شده است.

آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان از مردم کشورش خواست که در این همه‌پرسی رای منفی بدهند.

آشوکا مودی، استاد دانشگاه پرینستون، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که وام‌دهندگان با "حسن نیت" با یونان مذاکره نکرده‌اند، چرا که تسهیل شرایط بازپرداخت وام در مذاکرات به بحث گذاشته نشده است.

صندوق بین‌المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا، سه نهادی هستند که از زمان بحران اقتصادی یونان، کمک‌های مالی در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

این نهادها میلیاردها دلار کمک مالی را در ازای تعهد یونان به اعمال سیاست‌های سختگیرانه ریاضت اقتصادی در اختیار دولت های قبلی این کشور قرار دادند.

سه شنبه گذشته به رغم رسیدن مهلت پرداخت یک قسط بدهی‌های یونان به صندوق بین‌المللی پول به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار، دولت یونان تائید کرد که قسط بدهی خود به صندوق بین‌المللی پول را نخواهد پرداخت.

انتهای پیام

کد N877062

وبگردی