آفتاب
در پی انتشار گزارش مدرسه ای روستایی؛

دعوت دانش آموزان « چمرکوه» به دفتر وزیر/ آرزوهای دو دانش آموز

دعوت دانش آموزان « چمرکوه» به دفتر وزیر/ آرزوهای دو دانش آموز

وزیر آموزش وپرورش در دیداری از معلم و دانش آموزان روستای محروم چمرکوه که جز برگزیدگان پرسش مهر ۱۵ بودند تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، گزارشی تحت عنوان «ماجرای مدرسه ای با ۷ دانش آموز/تنها خواسته معلم از وزیر»، در فروردین امسال در خبرگزاری مهر منتشر  شد که زندگی سخت معلم و دانش آموزان را در روستای چمرکوه روایت می کرد.

چمرکوه روستایی است که تنها ۷ دانش آموز و یک معلم دارد. معلمی که هنوز استخدام نشده، حقوق و مزایایی ندارد تنها به عشق دانش آموزانی تدریس می کند که نمی دانند آیا سال آینده امکان تحصیل دارند یا نه! دانش آموزانی که در پرسش مهر ۱۵ رئیس جمهوری نیز برگزیده شده اند.

به دنبال انتشار این گزارش خانم کوهستانی معلم روستای چمرکوه در تماس با خبرنگار مهر از دیدار خود و دانش آموزانش با وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در خرداد ماه از دفتر آقای فانی با من تماس گرفتند و گفتند آقای وزیر می خواهد از فائزه و فاطمه که در پرسش مهر رئیس جمهوری شرکت کرده اند و جز برگزیدگان شده اند تجلیل کنند و زمانی را در ۲۰ خرداد ماه تعیین کردند تا پس از امتحانات دانش آموزانم باشد که لطمه ای نیز به درسشان نخورد.

وی ادامه داد: من و دانش آموزانم از این تماس بسیار خوشحال شدیم بیشتر از تماس تلفنی از این موضوع خوشحال بودیم که آقای فانی برای من و دانش آموزانم که متعلق به دورترین روستای کشور هستیم احترام قائل شده که این دیدار را تدارک دیده است

کوهستانی تصریح کرد: درست لحظه ای که ما قصد داشتیم به وزارتخانه برویم مصادف با منتشر شدن خبر استیضاح وزیر شد. دوباره با بنده تماس گرفتند و فرمودند آقای فانی تمام قرار ملاقات ها را لغو کرد و اگر آقای فانی ماندگار شد با شما تماس می گیریم تا به وزارتخانه بیاید.

معلم روستای چمرکوه اضافه کرد: ما خیلی ناراحت شدیم نه بابت اینکه مراسم تجلیل لغو شد فقط بخاطر اینکه نمایندگان مجلس قصد داشتند آقای وزیر رو استیضاح کنند. چون مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در هر دوره ای وجود داشته و هست باید دست به دست هم داد با همکاری و برنامه ریزی اصولی و درست باری از مشکلات آموزش وپرورش کم کرد نه اینکه به مشکلات دامن زد.

کوهستانی بیان کرد: درست در روز چهارشنبه بعداز اینکه آقای وزیر دوباره ماندگار شد، دو باره با بنده از وزارتخانه تماس گرفتند و ما را دعوت کردند. در روز یکشنبه هفتم تیر مراسم تجلیلی با حضور آقای وزیر و چند تن از معاونین برگزار شد.

وی ادامه داد: آقای وزیر از فائزه پرسید دوست داری چکاره شوی؟ فائزه در جواب گفت می خواهم وزیر آموزش و پرورش شوم و اکنون آمده ام محل کار آینده ام را ببینم اگه دوره بعد آمدید وزارتخانه و من را دیدید تعجب نکنید. از فاطمه پرسیدن شما می خواهید چکاره شوید؛ گفت می خواهم یک معلم مهربان شوم و فائزه قول داد هر وقت وزیر شد به من و خانم معلم یه مقام خیلی مهم بدهد.

معلم روستای چمرکوه اظهارکرد: آقای وزیر از من در مورد منطقه کجور پرسید که بافت جغرافیایی آنجا چگونه است، چه تعداد معلم در منطقه کجور هست و سئوالاتی در مورد روستای محروم چمرکوه پرسید اینکه چه تعداد دانش آموز دارم و در مورد سازمان آموزش و پرورش استان مازندران نیز پرسید.

وی با بیان اینکه آقای فانی مرا بخاطر اینکه این همه سختی رو به خاطر عشق به کار و بچه ها تحمل می کنم مورد تشویق قرار داد.

آقای وزیر عنوان کرد هدف شما این باشد در منطقه محروم دنیای بچه ها را عوض کنید.

کوهستانی اظهار کرد: اگر وقت اقتضا کند قرار است آقای وزیر از منطقه کجور و از روستای چمرکوه بازدیدی داشته باشد.

وی تاکید کرد: من خیلی خوشحالم از زمانی که شاگردام مورد تشویق قرار گرفت خیلی روحیه گرفته اند و با انرژی بیشتر به شمال برگشتند و از همه مهمتر خیلی خوشحالم آقای وزیر به مناطق محروم و معلمین مناطق محروم خیلی بها می دهد.

کوهستانی بیان کرد: من هم خیلی روحیه گرفته ام با دیدی وسیع و انرژی وافر برای فرزندان ایران عزیز کار خواهم کرد. تربیت شعری شاگردانم رو بیش از پیش ادمه می دهم.

کد N877004

وبگردی