آفتاب
وزارت خارجه آمریکا:

تنها در مسائل مربوط به امنیت ملی جاسوسی می کنیم

تنها در مسائل مربوط به امنیت ملی جاسوسی می کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون اعلام موضع در مورد جاسوسی از مسئولان آلمانی، مدعی شد واشنگتن تنها در مسائل مربوط به امنیت ملی که نیاز به تحقیق دارد، جاسوسی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون توضیح در مورد موضوع شنود مکالمات تلفنی مقامات دولتی آلمان، گفت: ما در مورد ادعاهای جاسوسی و یا درستی اسناد افشا شده توضیح نمی دهیم و تا زمانی که مسئله مربوط به امنیت ملی ما نشود در مورد آن جاسوسی نمی کنیم. به گفته وی این موضوع در مورد شهروندان عادی و رهبران جهان یکسان است.

کربی افزود: همچنان رابطه دوستی واقعی و ریشه داری ما را به آلمان متصل می کند و اساس این دوستی ارزش های مشترک و تاریخ طولانی همکاری برای تحقق منافع مشترک ما در اقصی نقاط جهان است. سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این که جان امرسون سفیر آمریکا در آلمان با معاون صدر اعظم آلمان دیدار کرده از ارائه جزئیات این دیدار خودداری کرد.

گفتنی است در پی افشای اسناد تازه سایت ویکی لیکس از شنود مقامات آلمانی توسط آژانس امنیت ملی آمریکا، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سفیر آمریکا در برلین را به دفترش احضار کرد. براساس اسناد تازه ای که سایت ویکی لیکس در روز چهارشنبه منتشر کرد، ادعا شده است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تنها مقام بلندپایه این کشور نبوده که هدف شنود اطلاعاتی آژانس های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا قرار گرفته است.

کد N876959

وبگردی