آفتاب

جیم وب؛ نامزد جدید دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری

جیم وب؛ نامزد جدید دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری

سناتور سابق با وعده مقابله با نفوذ سیاسی منافع سرمایه داران بزرگ و ارائه رویکردهای تازه برای حل مشکلات، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از سوی حزب دموکرات اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جیم وب ۶۹ ساله که در خلال سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ سناتور ایالت ویرجینا بود، پنجمین فردی است که از سوی حزب دموکرات نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اعلام کرده است. وی چالشی بزرگ برای غلبه بر هیلاری کلینتون سناتور اسبق ایالت نیویورک و وزیر خارجه سابق دارد.

وی در سخنرانی خود برای اعلام نامزدی اش گفت: من تفاوت ها را درک می کنم به ویژه که امروز فضای سیاسی برای رقابت منصفانه با جمع پول های عظیم به شدت نامناسب است. این سناتور سابق اظهار داشت: کشور ما به رویکردهای تازه برای حل مشکلاتی نیاز دارد که باید با آنها مقابله کنیم و بدون دلیل بین ما شکاف ایجاد کرده اند.

جیم وب که یکی از کهنه سربازان جنگ ویتنام محسوب شده و سابقه دبیری نیروی دریایی را در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان در کارنامه دارد، یکی از منتقدان شناخته شده سیاست خارجی و استراتژی نظامی آمریکا محسوب شده و از جمله حامیان نیروهای آمریکایی مشغول به خدمت در خارج از این کشور است.

ارتقای سطح امنیت ملی، اصلاحات در قوانین جنایی، گسترش فرصت های تحصیلی و اقتصادی برابر و منصفانه که در آنها منافع کارگران و طبقه متوسط در نظر گرفته شده باشد از جمله مهم ترین وعده های وی برای انتخابات ریاست جمهوری است.

 

کد N876945

وبگردی