آفتاب
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مازندران:

199 واحد صنعتی مازندران مشکل نقدینگی دارند

199 واحد صنعتی مازندران مشکل نقدینگی دارند

رئیس کمسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: 199 واحد صنعتی مازندران با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، حمید یوسفی امروز(پنج‌شنبه) در دومین نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی ساری اظهار کرد: اگر بخواهیم تولید ناخالص ملی کشور را نشان دهیم باید چرخ صنعت و معدن با این مشکلات عدیده بچرخد.

وی با اعلام اینکه اتاق بازرگانی یک نهاد خصوصی است و نمی‌تواند بدون همکاری و کمک بخش دولتی مشکلات بخش تولید را مرتفع کند، عنوان کرد: آمار صنایع و مشکلات آنها را در استان بررسی کرده و باید با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت افزایش تولید ناخالص ملی را رقم بزنیم.

این مسئول با اشاره به آمار واحدهای صنعتی استان گفت: از 864 واحد صنعتی استان، 318 واحد فعال، 98 واحد نیمه فعال و 37 واحد تعطیل هستند و 78 واحد نیز وضعیت خود را به کمیسیون اعلام نکرده‌اند.

رئیس کمسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه 199 واحد صنعتی استان با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند، عنوان کرد: 124 واحد مشکلات بانکی داشته و سومین مشکلات عمده این صنایع تامین مواد اولیه مخصوصاً واحدهای معدنی است.

یوسفی ادامه داد: 43 واحد صنعتی در مازندران مشکل مالیاتی داشته و 27 واحد مشکلات بازار فروش و 25 واحد مشکلات تامین اجتماعی را عنوان کرده و 14 واحد نیز از مستهلک بودن ماشین‌آلات و قدیمی بودنشان نام برده‌اند که ممکن است بعضی از مشکلات به صورت مشترک در یک واحد وجود داشته باشد.

وی با اعلام شناسنامه‌دارکردن صنایع در استان گفت: اطلاعات این واحدهای صنعتی در کتابچه‌ای جمع‌آوری شده تا بتوانیم در کوتاه‌ترین مسیر برای رفع معضلات این واحدها اقدامات لازم را انجام دهیم.

این مسئول در پایان گفت: صادرات و واردات باید وجود داشته باشد و واردات باید مدیریت شود تا انگیزه‌های رقابتی در صنایع به وجود بیاید.

انتهای پیام

کد N876803

وبگردی