آفتاب
نماینده اردبیل در مجلس خواستار شد:

تسهیل در روند واگذاری عملیات احداث شهرک گردشگری نمین به ‌بخش خصوصی‌

تسهیل در روند واگذاری عملیات احداث شهرک گردشگری نمین به ‌بخش خصوصی‌

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت بالای گردشگری شهرستان نمین، خواستار تسهیل در روند واگذاری عملیات احداث شهرک گردشگری نمین به سرمایه گذار بخش خصوصی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، مصطفی افضلی فرد در آیین بهره برداری همزمان از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه راه آهن اردبیل تبدیل به یک آرزوی بلند برای مردم منطقه شده است، گفت: با 48 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی این پروژه به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه امیدواریم فاینانس چین نیز در این خصوص به نتیجه برسد، افزود: بهترین و کوتاه ترین راه برای به سرانجام رساندن این پروژه، مشارکت صندوق توسعه ملی است و در این راستا مبلغ یک میلیارد دلار پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی سهل الوصول ترین راه است.

افضلی فرد با اشاره به مشکلات موجود در فرودگاه اردبیل اعم از ترمینال، روشنایی و سیستم ILS که نیازمند اختصاص اعتبار خاص هستند، تصریح کرد: در خصوص پروازهای فرودگاه از لحاظ کمیت وضعیت نسبتاً مطلوبی داریم، ولی از لحاظ کیفیت به جایگاه مطلوبی نرسیده‌ایم.

دبیر کمسیون اصل نود مجلس با اشاره به مشکلات موجود در زیرساخت‌های مسکن مهر در استان اردبیل، گفت: برخی از شرکت‌ها به پیمان خود عمل نکرده‌اند و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده‌اند.

نماینده اردبیل در مجلس با بیان اینکه بحث شهرک گردشگری نمین به لحاظ داشتن ظرفیت بالای گردشگری در این منطقه، بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: امیدواریم روند واگذاری عملیات احداث شهرک گردشگری نمین به سرمایه گذار بخش خصوصی تسهیل شود.

وی خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به ایجاد و بهبود زیرساخت‌های مناسب در دو شهر توریستی و گردشگری سرعین و نیر شد.

افضلی فرد در پایان سخنان خود گفت: وزیر راه و شهرسازی در بحث مدیریتی و شیوه کاری مسائل سیاسی را کنار گذاشته است و بیشتر به مسائل فنی و کاری می‌پردازد و این مساله عاملی مهمی در حمایت مجمع نمایندگان استان اردبیل در استیضاح احتمالی از ایشان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N876764

وبگردی