آفتاب

وزیر دفاع انگلیس: استراتژی انگلیس در قبال سوریه غیرمنطقی است

وزیر دفاع انگلیس: استراتژی انگلیس در قبال سوریه غیرمنطقی است

با اینکه انگلیس حملات هوایی خود علیه داعش را فراتر از مرزهای عراق و در خاک سوریه گسترش داده وزیر دفاع این کشور راهبرد این کشور را غیرمنطقی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در سخنانی که نشان از تمایل دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به ارزیابی آمادگی پارلمان برای توسعه دامنه این عملیات داشت، گفت که اعضای پارلمان باید با دقت نحوه شکست سازمانی را که مرزهای بین المللی را نادیده می گیرد، مورد بررسی قرار دهند.

فالون در گفتگو با شبکه چهار رادیو بی بی سی گفت: این مسئله همیشه برای ما روشن بوده است که داعش را باید هم در سوریه و هم در عراق شکست داد. کارهای زیادی باید در عراق صورت گیرد. هر یک از اعضای ائتلاف کارهای مختلفی انجام می دهد. داعش از سوریه سازمان دهی و هدایت و مدیریت می‌شود و اقدام نکردن بر ضد آن غیرمنطقی است.

کامرون قصد دارد موضع پارلمان جدید را در قبال توسعه عملیات بمباران داعش به عنوان بخشی از آنچه که در پی حمله مسلحانه در تونس «طیف کامل» واکنش خود بر ضد داعش توصیف کرد، ارزیابی نماید. وی سال گذشته توانست حمایت پارلمان را از حمله هوایی بر ضد اهداف داعش در عراق کسب کند. اما در میان مخالفت‌های حزب کارگر تلاشی برای کسب حمایت پارلمان از توسعه دامنه حملات هوایی تا اهدافی در سوریه بعمل نیاورد. پارلمان انگلیس با حملات نظامی انگلیس بر ضد بشار اسد در اوت 2013 مخالفت کرد.

کامرون که قرار است ظرف چند هفته آینده واکنش خود به تهدید داعش در خارج و تهدید افراط گرایی در داخل را تشریح نماید، قصد دارد جو پارلمان جدید را برای رای گیری مجدد در خصوص حملات هوایی به اهدافی در سوریه محک بزند.

فالون گفت:‌ غیرمنطقی است که داعش خطوط مرزی را رعایت نمی کند،‌ فرقی بین سوریه و عراق قائل نیست، این خلافت شیطانی را در هر دو کشور تاسیس می‌کنند. هیچ منع قانونی برای عملیات ما در سوریه وجود ندارد اما تصویب پارلمان را برای اینکار نداریم.

وی گفت: فعلا نیازی به آن نیست چون ما نقش خود را در این مبارزه ایفا می کنیم و عملیات ما در عراق در واقع برای هواپیماهای آمریکایی فرصت عملیات در سوریه را فراهم می سازد. داعش باید در هر دو کشور شکست داده شود. شیطنت‌های داعش در عراق تماما از مقرهایش در سوریه هدایت می شود.

فالون معتقد است: رابطه مستقیم بین حمله مسلحانه در تونس و داعش موجب تشدید درخواست‌ها برای حمله به اهدافی در سوریه می‌شود. پس باید همراه با بقیه اعضای ائتلاف به بهترین رویکرد در برخورد با داعش اندیشید.

انتهای پیام

کد N876657

وبگردی